Ford dodaje nowe, ekskluzywne wersje Ranger Stormtrak i Wolftrak do najlepiej sprzedającego się pick‑upa w Europie. Aby jeszcze bardziej podkreślić ich wyjątkowość, liczba egzemplarzy będzie ograniczona. Pierwsze auta pojawią się już tej jesieni.
Jak zaznaczył Hans Schep (Dyrektor Generalny działu samochodów użytkowych w Ford of Europe) „Klienci uwielbiają odważny styl i wytrzymałość naszego Rangera, opracowaliśmy więc nowe modele Stormtrak i Wolftrak w wersji limitowanej, aby zaoferować jeszcze więcej obu tych cech”.
W ubiegłym roku Ranger osiągnął rekordowy, 34,9‑procentowy udział w swoim segmencie. Tym samym umocnił swoją pozycję, jako najlepiej sprzedającego się pick‑upa w Europie.
Bazuje na serii Ranger Wildtrak, ale oferuje znacznie wyższy poziom wyposażenia oraz dodatkowe funkcje. Dzieki temu komfort i wykończenie są niepowtarzalne. W zależności od potrzeb, Klienci będą mieli do wyboru dwie wersje: Double Cab z przestronnymi tylnymi siedzeniami oraz Super Cab, ze zwiększoną powierzchnią ładunkową.
Wszystkie modele Ranger Stormtrak wyposażono w najwyższej klasy 2–litrowy silnik wysokoprężny EcoBlue Bi‑Turbo o mocy 213 KM i maksymalnym momencie obrotowym 500 Nm. Standardowy układ napędu na cztery koła zapewnia pewne prowadzenie w terenie. Zaawansowana, 10–biegowa automatyczna skrzynia biegów umożliwia płynną i bezstresową jazdę.
Fotele wykonane są z miękkiej skóry, podobnie jak w modelu Ranger Raptor, ozdobione logo Stormtrak. Podparcia boczne obszyte zostały tkaniną techniczną, aby uniknąć szybkiego zużycia. Wnętrze wykończono grafitowymi elementami oraz czerwonymi obszyciami, które korespondują z kolorami nadwozia.
A jeśli już o nadwoziu mowa. Prezentowany model zaprezentowano w kolorze Rapid Red. Charakteru dodają mu: czerwona wkładka we wlocie powietrza, grafiki na masce i bokach nadwozia, trójwymiarowe plakietki oraz czarny tylny zderzak i sportowe orurowanie. Dostępne kolory nadwozia: Frozen White i Blue Lightning.
Ten model przeznaczony jest głównie dla Klientów „żądnych przygód”. Wolftrak, bazujący na serii Ranger XLT, napędza 2‑litrowym silnik wysokoprężny EcoBlue o mocy 170 KM, do wyboru z 6–biegową manualną lub 10‑biegową automatyczną skrzynią biegów. Załączany system napędu na cztery koła, z funkcją zmiany biegów pod obciążeniem, elektronicznie blokowany tylny mechanizm różnicowy i terenowe opony należą do wyposażenia standardowego. Umożliwiają jazdę w trudnych warunkach, a niskie przełożenie napędu na cztery koła poprawia możliwości przemieszczania się po stromych wzniesieniach i grząskim terenie.
Surowy wygląd samochodu podkreśla sportowe orurowanie dostępne tylko w tej wersji. Model zaprezentowano w kolorze nadwozia Conquer Grey. Charakter samochodu podkreślają 17-calowe obręcze kół, przyciemnione plakietki Wolftrak i stopnie boczne. W ofercie dostępny będzie także lakier Sea Grey.
Ford wprowadził również nową funkcję, jaką jest elektrycznie sterowana roleta. Opcja ta dostępna jest tylko dla wersji Wildtrack i Stormtrak. Klienci mogą otwierać i zamykać roletę za pomocą pilota, przycisków w skrzyni ładunkowej lub z wnętrza kabiny. Nad bezpieczeństwem czuwają dodatkowe czujniki uniemożliwiają przytrzaśniecie palców lub uszkodzenie ładunku.
W naszym salonie pojawił się wyjątkowy Ford Ranger w wersji Wolftrak.