Ford dodaje nowe, ekskluzywne wersje Ranger Stormtrak i Wolftrak do najlepiej sprzedającego się pick‑upa w Europie. Aby jeszcze bardziej podkreślić ich wyjątkowość, liczba egzemplarzy będzie ograniczona. Pierwsze auta pojawią się już tej jesieni.

Jak zaznaczył Hans Schep (Dyrektor Generalny działu samochodów użytkowych w Ford of Europe) „Klienci uwielbiają odważny styl i wytrzymałość naszego Rangera, opracowaliśmy więc nowe modele Stormtrak i Wolftrak w wersji limitowanej, aby zaoferować jeszcze więcej obu tych cech”.

W ubiegłym roku Ranger osiągnął rekordowy, 34,9‑procentowy udział w swoim segmencie. Tym samym umocnił swoją pozycję, jako najlepiej sprzedającego się pick‑upa w Europie.

Ranger Stormtrak

Bazuje na serii Ranger Wildtrak, ale oferuje znacznie wyższy poziom wyposażenia oraz dodatkowe funkcje. Dzieki temu komfort i wykończenie są niepowtarzalne. W zależności od potrzeb, Klienci będą mieli do wyboru dwie wersje: Double Cab z przestronnymi tylnymi siedzeniami oraz Super Cab, ze zwiększoną powierzchnią ładunkową.

Automatyczna klapa skrzyni ładunkowej Ranger Stormtrak

Wszystkie modele Ranger Stormtrak wyposażono w najwyższej klasy 2–litrowy silnik wysokoprężny EcoBlue Bi‑Turbo o mocy 213 KM i maksymalnym momencie obrotowym 500 Nm. Standardowy układ napędu na cztery koła zapewnia pewne prowadzenie w terenie. Zaawansowana, 10–biegowa automatyczna skrzynia biegów umożliwia płynną i bezstresową jazdę.

Ford Ranger Stormtrak

Fotele wykonane są z miękkiej skóry, podobnie jak w modelu Ranger Raptor, ozdobione logo Stormtrak. Podparcia boczne obszyte zostały tkaniną techniczną, aby uniknąć szybkiego zużycia. Wnętrze wykończono grafitowymi elementami oraz czerwonymi obszyciami, które korespondują z kolorami nadwozia. A jeśli już o nadwoziu mowa, prezentowany model pokazano w kolorze Rapid Red. Charakteru dodają mu: czerwona wkładka we wlocie powietrza, grafiki na masce i bokach nadwozia, trójwymiarowe plakietki oraz czarny tylny zderzak i sportowe orurowanie. Dostępne kolory nadwozia: Frozen White i Blue Lightning.

Charakterystyczne dla wersji Stormtrak czerwone przeszycia

Ranger Wolftrak

Ten model przeznaczony jest głównie dla Klientów „żądnych przygód”. Wolftrak, bazujący na serii Ranger XLT, napędza 2‑litrowym silnik wysokoprężny EcoBlue o mocy 170 KM, do wyboru z 6–biegową manualną lub 10‑biegową automatyczną skrzynią biegów. Załączany system napędu na cztery koła z funkcją zmiany biegów pod obciążeniem, elektronicznie blokowany tylny mechanizm różnicowy i terenowe opony należą do wyposażenia standardowego. Umożliwiają jazdę w trudnych warunkach, a niskie przełożenie napędu na cztery koła poprawia możliwości przemieszczania się po stromych wzniesieniach i grząskim terenie.

Forda SYNC 3 z 8‑calowym ekranem dotykowym Ranger Wolftrak
Przyciemnione plakietki Wolftrak

Surowy wygląd samochodu podkreśla sportowe orurowanie dostępne tylko w tej wersji. Model zaprezentowano w kolorze nadwozia Conquer Grey. Charakter samochodu podkreślają 17-calowe obręcze kół, przyciemnione plakietki Wolftrak i stopnie boczne. W ofercie dostępny będzie także lakier Sea Grey.

Ford Ranger Wolftrak
Ford Ranger Wolftrak

Nowa funkcjonalna roleta Power Roller Shutter

Ford wprowadził również nową funkcję, jaką jest elektrycznie sterowana roleta. Opcja ta dostępna jest tylko dla wersji Wildtrack i Stormtrak. Klienci mogą otwierać i zamykać roletę za pomocą pilota, przycisków w skrzyni ładunkowej lub z wnętrza kabiny. Nad bezpieczeństwem czuwają dodatkowe czujniki uniemożliwiają przytrzaśniecie palców lub uszkodzenie ładunku.  

Ford Ranger Stormtrak
Ford Ranger Wolftrak