Po niedawnej prezentacji nowej odsłony Forda Fiesta, możemy bliżej przyjrzeć się zmianom, które w nadchodzącym roku przejdzie nowy Ford Focus. Facelifting obejmie praktycznie całą bryłę nadwozia oraz elementy wnętrza.
Całkowicie zmieniony zderzak z nowymi światłami to znak rozpoznawczy nowego Forda Focus. Logotyp marki przeniesiono ze zderzaka na wlot powietrza tak samo jak w nowym Fordzie Fiesta. Tak jak dotychczas, każda z wersji posiada unikalny wygląd:
Główną zmianą jaką zauważymy we wnętrzu nowego Forda Focus to system multimedialny SYNC 4. System ten zadebiutował już w Fordzie Mustang Mach-E i sukcesywnie będzie wprowadzany do kolejnych modeli marki Ford. Ekran o przekątnej 12,3 cala wspiera bezprzewodowe aktualizacje pobierane z chmury oraz bezprzewodową obsługę systemu CarPlay oraz Android Auto. Sterowanie klimatyzacją będzie odbywać się z poziomu wyświetlacza na zasadzie przycisków 3D.
Jednostki EcoBoost mogą występować w wersjach zelektryfikowanych – EcoBoost Hybrid. Dostępne moce tych silników to 125 i 155 koni mechanicznych. Przypomnijmy, że jest to napęd mHEV (miękka hybryda) z instalacją 48-woltową instalacją elektryczną i baterią o pojemności 0,5 kWh, który wspomaga rozruch pojazdu oraz jazdę przy niskich prędkościach. Czystospalinowy 1.0 EcoBoost został tylko w wersji 100 i 125 KM ze skrzynią manualną.
Zelektryfikowane silniki benzynowe o mocy 125 i 155 KM będą współpracować z siedmiobiegową, dwusprzęgłową automatyczną skrzynią biegów – PowerShift. Tak, mamy powrót tej nazwy.
Więcej zmian znajdziemy w palecie jednostek wysokoprężnych. W standardowych wersjach silnik wysokoprężny występuje jedynie w postaci 1.5 EcoBlue o mocy 120 KM w połączeniu z manualną skrzynią biegów.
W konfiguratorze nowego Forda Focus znajdziemy światła MATRIX LED! Co one nam dają? Reflektor składa się z kilku źródeł światła, które mogą świecić niezależnie. Jadąc na „długich” kilka z tych wiązek może zostać wyłączone po to, aby nie oślepiać innych kierowców. Najlepiej pokazać to na przykładzie:
Topowa wersja ST będzie napędzana jednostką 2.3 EcoBoost o mocy 280 KM. Do wyboru nadal będzie silnik 2-litrowy wysokoprężny o mocy 190 KM. Nowe fotele zaprezentowane w modelu Fiesta ST także znajdą się w Fordzie Focus ST.
Paleta kolorów Forda Focus ST została wzbogacona o lakier Mean Green znany z Puma ST.
Zobacz test Forda Focus w wersji ST – TUTAJ
Poznaj Forda Focus z napędem 1.5 EcoBlue 120 KM – TUTAJ
Ford Focus w wersji Titanium- od 102 550 zł
Ford Focus w wersji Titanium X- od 107 250 zł
Ford Focus w wersji ST-Line X- od 119 650 zł
Ford Focus w wersji Active X- od 119 650 zł
Ford Focus w wersji ST X- od 159 300 zł