Nareszcie nadszedł dzień, na który czekali wszyscy fani motoryzacji. Oficjalna premiera Forda Ranger Raptor, czyli znanego i uwielbianego pick-upa w bezkompromisowej wersji.

Co nowego?

Producent zapewnia, że nowy Ranger powstał z myślą o potrzebach Klientów. Ma ułatwiać im codzienne użytkowanie pojazdu. To właśnie ta idea doprowadziła do wyposażenia pick-upa w między innymi schodek, który jest niezwykle pomocny podczas wchodzenia ,,na pakę”. Mała rzecz, a cieszy.

Główny inżynier programu Raptor w Ford Performance Dave Burn zapewnia: ,,Tworząc Ranger Raptor skupiliśmy się na zbudowaniu prawdziwie wyczynowego pick-upa”. Podkreśla również, że nowa generacja jest szybsza niż kiedykolwiek, posiada niesamowity wygląd i jest naszpikowana nowymi funkcjami . Zapowiada również, że nowy pick-up ma być najwytrzymalszy z pośród innych generacji Ranger, które kiedykolwiek były na rynku. Jego słowa napawają optymizmem i są ogromną obietnicą, która sprawia, że jeszcze bardziej nie możemy się go doczekać.

Nowe możliwości

Miłośnicy osiągów mają powód do radości. Zdecydowano się zastosować zupełnie nowy 3-litrowy silnik benzynowy V6 EcoBoost, który podczas testów wykrzesał z siebie 288 KM i 491 Nm momentu obrotowego. Imponujące, prawa?

Wciąż obecny pozostanie 2-litrowy silnik wysokoprężny bi-turbo.

Błoto, piach, czy utwardzona droga – nieważne. Nowy układ napędowy ma zapewniać przyśpieszenie w każdych warunkach. Skoro mowa o osiągach warto byłoby pomyśleć także o dźwięku jakie wydaje samochód. W tej kwestii producent również stanął na wysokości zadania tworząc elektrycznie sterowany aktywny układ wydechowy, który ma wzmacniać brzmienie wydawane przez auto. Funkcja ta możliwa będzie w czterech trybach jazdy. To jak będzie brzmiał Twój Raptor zależy Tylko od Ciebie! Sterowanie tą funkcją, umożliwią przyciski na kierownicy. Dobre relacje z sąsiadami w godzinach ciszy nocnej zapewni tryb Cichy, na co dzień do neutralnej jazdy możemy włączyć tryb Normalny. Do wyboru pozostaje również głośniejszy – Sport, lub najbardziej charakterny – Baja. Jest to rozwiązanie znane z Forda Mustang.

Budowa Forda Ranger Raptor nowej generacji

Dla pełnej ochrony zastosowano również osłony podwozia.

Zdecydowano się również na wzmocnienie wielu elementów samochodu, dla zapewnienia jeszcze większych terenowych zdolności.

Specjalnie dla nowej generacji zaprojektowano zupełnie nowe zawieszenie kół. To w połączeniu z wykorzystaniem w pełni zdolności amortyzatorów zapewni jeszcze lepsze panowanie nad pojazdem. Zwłaszcza podczas jazdy z dużą prędkością.

Wyzwania nie są mu straszne!

Podwójne haki holownicze zastosowane z przodu i z tyłu mogą nieraz uratować z opresji w terenie.

Pierwszy raz zastosowano stały napęd na cztery koła, który w połączeniu z zupełnie nową elektronicznie sterowaną, dwubiegową skrzynią rozdzielczą zapowiada się współgrać świetnie.

Pomoc w każdych warunkach zapewniają wszelakie tryby jazdy. Podzielono je na dwie poniższe kategorie.

TRYBY DROGOWE:
  • Normalny – zapewniający niskie zużycie paliwa
  • Sportowy – dynamiczny, kochający terenową jazdę
  • Śliskie nawierzchnie – pozwala bezpiecznie i pewnie przemierzać śliskie lub nierówne nawierzchnie
TRYBY TERENOWE SŁUŻĄCE DO JAZDY PO:
  • Skałach – zapewnia kontrolę podczas jazdy na skalistym terenie
  • Piasku – stanowi dostosowanie biegów i dostarczanej mocy do warunków panujących na trasie
  • Błocie i koleinach – zapewnia przyczepność podczas ruszania
  • Baja – czyli wszystko na maxa! Ten tryb stworzony jest pod kątem maksymalnych osiągów, świetnych rezultatów, połączonych z maksymalną prędkością.

Nowa generacja Ranger Raptor posiada również funkcję Trail Control. Jest to odpowiednik tempomatu do jazdy w terenie.

Ranger Raptor przeszedł wizualną metamorfozę

Ranger od zawsze był autem, które przyciągało wzrok. Umówmy się, ciężko przejść obok niego obojętnie. Tym razem producent również postawił na śmiały design, ale w wersji BARDZIEJ, LEPIEJ, WYTRZYMALEJ. Szef projektu podwozia nowego Ranger Raptor podkreśla, że zależało mu na tym aby samochód już wizualnie, aż krzyczał co potrafi. Naszym zdaniem udało się!

Musimy wspomnieć również o oświetleniu w tej generacji. Śmiało, można powiedzieć, że to pick-up niemalże oświecony. Matrycowe reflektory LED z diodowymi światłami do jazdy dziennej, doświetlanie zakrętów, automatyczne poziomowanie, czy nieoślepiające światła drogowe zapewnią widoczność na najwyższym poziomie.

Zmianie uległy również błotniki, które poszerzono. W połączeniu z 17-calowymi felgami i terenowymi oponami T/A prezentują się bardzo charakternie. Muskularności dodaje mu również solidny zderzak.

Wewnątrz zastosowano szereg akcentów w pomarańczowym odcieniu Code Orange. Są one widoczne na desce rozdzielczej i elementach wykończenia. Kierownica została stworzona tak, aby zapewnić komfort i wygodę. Jest podgrzewana, posiada podparcie na kciuki. Ford nie zapomniał również o pasażerach, na których czeka wiele zaawansowanych technologicznie systemów. W tym 12-calowy ekran dotykowy, który steruje systemami łączności SYNC 4A. O odpowiednie nagłośnienie podczas wypadów w teren zadba dziesięciogłośnikowy system audio B&0 PLAY.

Jesteście gotowi na testowanie?!

My wprost nie możemy się doczekać! Chyba nikt nie spodziewał się, nowa generacja będzie aż tak obiecująca. Oczywiście największym zaskoczeniem i radością jest silnik! Jednostka V6 + możliwości terenowe zwiastuje bezkonkurencyjny samochód!

JUŻ TERAZ UMÓW SIĘ NA JAZDĘ TESTOWĄ FORDEM RANGER RAPTOR !


    Ford dokonał niemożliwego! Na naszych oczach wschodzi ,,nowa” gwiazda.

    Koniecznie śledźcie nasze media społecznościowe, żeby na bieżąco z naszymi nowościami 🙂