Przyszłością dla światowej motoryzacji jest nieustanny rozwój w świecie elekryfikacji. Wymogi UE w kwestii spalin są konsekwentnie zaostrzane. Od początku 2020 roku wszystkie auta sprzedawane w Europie obowiązuje norma emisji Euro 6d-Temp. Najnowsza norma nakłada na producentów aut obowiązek sprzedaży modeli ze średnią emisją CO2 na poziomie 95 g CO2/km. Do 2050 Komisja Europejska chce całkowicie wyeliminować pojazdy z silnikami spalinowymi (Euro 7). Do 2030 wszystkie modele Forda będą zelektryfikowane.

Czytaj dalej

Ford nawiązał współpracę z lokalnymi producentami samochodów w Azji. Pozwoli to firmie wprowadzić na tamtejsze rynki modele, których nie znajdziemy nigdzie indziej.

Czytaj dalej

Po prawie dwóch latach od premiery w USA Jeep Gladiator trafił na rynek europejski. Choć powstał na bazie Wranglera Unlimited jest od niego znacznie większy. Długość całkowita przekracza pięć metrów, a dokładniej mówiąc mierzy  5 181 mm, natomiast rozstaw osi wynosi 3 487 mm. Jest to pic-up wprost stworzony do pracy. Jego dopuszczalna masa ładowności wynosi 725 kg, a zdolność holowania to 2 722 kg. Jednym z głównych wyróżników Gladiatora, jest możliwość demontażu takich elementów jak drzwi, dach, czy szyba czołowa.

Czytaj dalej

Rok 2021 zdecydowanie należy do marki Jeep. Przede wszystkim na rynku pojawi się nowy udoskonalony model Jeep Compass.
Wnętrze charakteryzują poziome linie, bardziej nowoczesna konsola środkowa i znacznie szersze przestrzenie. Odświeżona konstrukcja 7-szczelinowego przedniego grilla, reflektorów i przedniego zderzaka świetnie podkreślają charakter samochodu. Ale zacznijmy od początku…

Czytaj dalej

Niezaprzeczalnie Mustang Mach-E to najgorętsza premiera w marce Ford od wielu lat. Po wielu miesiącach wyczekiwania, w końcu możemy poznać polskie ceny tego wyjątkowego modelu. Auto w podstawowej wersji (75 kWh, 269 KM) z napędem RWD można kupić już za 216 120 zł.

Czytaj dalej

Ford nie zwalnia tempa. Pod koniec tego roku po europejskich ulicach będzie jeździć aż 17 zelektryfikowanych modeli. Wśród nich znajduje się również Puma i Fiesta z silnikiem Ecoboost Hybrid wyposażone w nową, automatyczna (7-stopniową dwusprzęgłową) skrzynią biegów.

Czytaj dalej