EcoSport drugiej generacji to samochód skierowany do Klientów poszukujących auta popularnego segmentu SUV. Pomimo podwyższonego prześwitu jego środowiskiem naturalnym jest “miejska dżungla”. A do tego wszystkiego wizualnie przypomina rasowe auto terenowe (tą rasowość możemy podwyższyć przez dołożenie w konfiguracji pełnowymiarowego koła zapasowego na drzwi bagażnika).

Możliwość zjechania z drogi to jedno ale przede wszystkim EcoSport został stworzony do przemierzania ciasnych ulic w mieście oraz pokonywania krawężników. Tutaj podwyższony prześwit sprawuje się znakomicie. Nawet pomimo 17-calowych felg na których osadzony był egzemplarz testowy.

Ford EcoSport
Ford EcoSport ST- Line

Wracając jeszcze na moment do drzwi bagażnika. Oczywiście, takie rozwiązanie wymaga przyzwyczajenia. Podczas parkowania tyłem musimy uważać aby nie uderzyć drzwiami w ścianę. Zamykanie także wymaga odrobinę więcej siły niż przy standardowej klapie podnoszonej do góry. Jednak mimo wszystko można uznać ten element za bardzo udaną “ciekawostkę” w małym Fordzie.

Bagażnik Forda EcoSport
Bagażnik Forda EcoSport

EcoSport- Sport

Testowany egzemplarz to wersja ST-Line napędzana znanym silnikiem 1.0 EcoBoost 125 KM z manualną skrzynią biegów z sześcioma przełożeniami. Elementy stylistyczne z zewnątrz dodają pazura całemu nadwoziu. W kabinie także znajdziemy kilka sportowych akcentów. Lekko spłaszczona kierownica, metalowe nakładki na pedały, emblematy ST-Line na listwach progowych czy tapicerka częściowo skórzana z czerwonymi przeszyciami.

Wnętrze Forda EcoSport
Wnętrze Forda EcoSport ST-Line

EcoSport- Eco

Turbodoładowana jednostka 1.0 EcoBoost to znany oraz wielokrotnie nagradzany silnik występujący w mniejszych modelach z niebieskim owalem. Testowana wersja o mocy 125 KM dynamicznie “pchała” samochód do przodu. Ten sam silnik znalazł się także w testowanym wcześniej Fordzie Puma. Spalanie podczas testów oscylowało w granicach 7,5-8,0 l / 100 km. Jazda obejmowała w głównej mierze tereny miejskie oraz trasę szybkiego ruchu, gdzie EcoSport pokazał, że potrafi wyprzedzać wtedy, kiedy tego potrzebujemy. Warto podkreślić, że mały SUV posiada napęd na przednią oś. Wystarczy to w zupełności, aby sprawnie poruszać się po mieście. Skrzynia biegów bardzo dobrze radzi sobie z kolejnymi przełożeniami.

Linia Boczna Forda EcoSport
Linia boczna Forda EcoSport

Jazda testowa

Pomimo podwyższonego środka ciężkości, EcoSport nie traci na właściwościach jezdnych. Prowadzi się dynamicznie w zakrętach. Jeśli musimy zjechać z utwardzonych dróg, to Ford poradzi sobie bez większych problemów. Wygodna pozycja za kierownicą pozwala na swobodne operowanie kierownicą. Każdy znajdzie miejsce dla siebie. Niskie spalanie, świetne prowadzenie, podwyższony prześwit, wyjątkowa bryła nadwozia. Taki jest Ford EcoSport.

Ceny Forda EcoSport

Testowany egzemplarz został skonfigurowany według katalogu na kwotę 91 800 PLN. Cennik startuje od kwoty 71 900 PLN. W tej cenie otrzymujemy wersję wyposażenia Titanium w połączeniu z silnikiem 1.0 EcoBoost 125 KM i manualną skrzynią biegów. Warto zaznaczyć że jest to jedyny dostępny silnik w tym modelu. Wszystko jest związane z coraz bardziej wyśrubowanymi normami emisji spalin. Obecnie także pojawiła się w ofercie wersja Active. Jej wyróżnikami są: tapicerka skórzana, elementy nadwozia w stylizacji Active oraz dach lakierowany w kolorze Agate Black.

Ford EcoSport
Crossover Ford EcoSport
BANER ECOSPORT