Duży SUV tylko z silnikiem diesla pod maską? Czy nadal kierujemy się tylko wartością spalania podczas zakupu samochodu tego segmentu? Alfa Romeo Stelvio z 2-litrowym silnikiem benzynowym przeczy całkowicie tym stereotypom. 280 KM, skrzynia automatyczna, wersja Veloce. Veloce znaczy szybki…

Czytaj dalej

Marka Ford stawia sobie za cel, aby do połowy 2026 roku cała gama oferowanych samochodów osobowych w Europie była zdolna do poruszania się z zerową emisją spalin. Chodzi tu o napędy w pełni elektryczne oraz hybrydowe typu plug-in. Natomiast do 2030 roku w planach jest przejście w całości na napęd tylko elektryczny. Pierwszym zelektryfikowanym użytkowym pojazdem w Europie jest Ford Tourneo Custom PHEV.

Czytaj dalej

Premiera Fiata 500 miała miejsce w 1957 roku. Protoplastą dla niego stał się model Topolino, którego produkcja odbywała się w latach 1936-1955. Historia tego modelu bez wątpienia jest warta uwagi. Po 32 latach, w 2007 roku, z okazji 50 rocznicy powstania kultowego modelu wprowadzono nową generację. Premiera odbyła się podczas targów motoryzacyjnych w Paryżu. Dzisiaj przedstawiamy model Fiat 500 Hybrid, czyli popularnym rozwiązaniem mHEV.

Czytaj dalej

Ford Fiesta to bezsprzecznie jeden z najważniejszych modeli w całej gamie marki. Aktualna generacja zmienia zasady gry w segmencie małych aut miejskich. Kompaktowy rozmiar. Trzy radary. 12 czujników ultradźwiękowych. W konfiguratorze znajdziemy aż 15 systemów wspomagających jazdę.

Czytaj dalej

Pod maską znajduje się 200-konna jednostka 1.5 EcoBoost połączona z 6-biegową skrzynią manualną. Umożliwia przyspieszenie od 0 do 100 km/h w czasie 6,7 sekundy. Zawieszenie w tym modelu zostało obniżone i usztywnione, a hamulce są bardziej wydajne. Dodatkowo, zawieszenie otrzymało sztywniejszą belkę skrętną, stabilizator oraz nowe nastawy amortyzatorów. Powitajmy Ford Puma ST.

Czytaj dalej

Czwarta generacja Forda Focus została pokazana w 2018 roku. W tamtym czasie bez wątpienia był to „kamień milowy” dla całej marki. Nowa platforma podłogowa C2, system Ford Co-Pilot360, na który składa się wiele rozwiązań zwiększających poziom ochrony, poprawiających prowadzenie pojazdu. To między innymi adaptacyjny tempomat ACC z funkcją Stop & Go lub system reflektorów adaptacyjnych z oświetlaniem przewidywanego toru jazdy i doświetlaniem zakrętów. Focus czwartej generacji to pierwszy model dostępny w Europie z wyświetlaczem przeziernym Head-up Display. Poniżej przedstawimy bliżej Forda Focusa w wersji Connected.

Czytaj dalej