Mach 1 to pierwszy model w Europie wyposażony 6 biegową, sportową skrzynie biegów TERMEC 3160. System płynnej redukcji biegów, udoskonalony system chłodzenia przystosowany jest do pracy przy wysokich obrotach.

Pierwszy  model Forda Mustang Mach 1 pojawił się w Stanach Zjednoczonych w 1969 roku. Powstał dzięki udoskonaleniu i rozwinięciu wersji GT, która była już na rynku od 1964r.  Samochód wyposażony w mocne silniki V8 oraz wyczynowe zawieszenie bardzo szybko zdobył uznanie klientów. Definitywnie auto zostało okrzyknięte klasyką legendy. Mimo to, było niedostępne na Starym Kontynencie aż do teraz. Koncern Forda podczas Tygodnia Prędkości w Goodwood ogłosił, że  Mustang Mach 1 wkracza na rynek europejski, a co za tym idzie również do Polski.

Co najważniejsze, czyli serce samochodu.

Pod maską Mach 1 ukryty jest aluminiowy silnik 5.0 V8 o mocy 460 KM i momencie obrotowym 529 NM. Wyposażony jest w układ dolotowy Open Air Induction System, kolektor dolotowy i przepustnice z wersji Mustang Shelby GT350 oraz dopasowane oprogramowanie modułu sterującego pracą całego układu napędowego.  Chłodnica oleju silnikowego i podstawa filtra oleju zapewniają optymalny przepływ płynu i wysoką wydajność przy większych obciążeniach.  

Mach 1 to pierwszy model w Europie wyposażony 6 biegową, sportową skrzynie biegów TERMEC 3160. System płynnej redukcji biegów, udoskonalony system chłodzenia przystosowany jest do pracy przy wysokich obrotach. Skrzynia dopasowana jest do bezpiecznej zmiany biegów biegów na wyższe bez konieczności ściągania nogi z pedału gazu. Opcjonalnie użytkownik może wybrać 10- stopniowy automat, której konwerter momentu obrotowego i oprogramowania dopasowano do charakteru samochodu.

Ford Mustang Mach 1 uważany jest jako najlepiej prowadzący się model, spośród wszystkich które były dostępne do tej pory w Europie. Specjalnie dla tej wersji dostosowany został układ kierowniczy. Kolejnym elementem, który wpływa na styl prowadzenia jest również o 22% większa siła docisku aerodynamicznego niż Mustang GT. Jest to zasługą tylnego dyfuzora Shelby GT500 oraz dłuższej osłony podwozia z żebrami kierującymi strumień powietrza chłodzącego na tarcze hamulcowe.  Zawieszenie o zmiennych nastawach z adaptacyjnymi amortyzatorami MagneRide pozwala na kontrolę siły tłumienia poprzez wykorzystanie elektronicznego sterowania przepływ płynu hydraulicznego w amortyzatorach. Opisywany model Mustang ma być seryjnie wyposażony w opony Michelin Pilot Sport 4S.

Warto wspomnieć również o stylistyce. Wnętrze utrzymane jest w odcieniach Ebony z aluminiowymi detalami oraz skórzanymi sportowymi fotelami zdobionymi przeszyciami. Tak jak każdy Mustang, również Mach 1 sygnowany jest unikatową tabliczką na desce rozdzielczej z seryjnym numerem egzemplarza. Specjalnie dla fanów pierwszych modeli Mach 1 z 1969 roku auto może być oklejone grafikami które na nawiązują do lat 70. Przyszli klienci będą mieli do wyboru zakup modelu z limitowanej edycji w siedmiu kombinacjach kolorów nadwozia:

  • Oxford White
  • Race Red
  • Grabber Yellow
  • Shadow Black
  • Iconic Silver
  • Fighter Jet Grey
  • Velocity Blue
  • Twister Oragne