W marcu 2020 roku premierę miał najnowszy Fiata 500. Prezentowany model to w pełni zelektryfikowany pojazd.

Czytaj dalej

Bezdyskusyjnie Fiata 500 jest samochodem kultowym na naszym kontynencie. Właściwie od samego początku cieszył się ogromną popularnością. Grono jego “fanów” stale się poszerza, a gama modelowa poszerza. Samochód nawet na rynku wtórnym nie traci na wartości, co jest najlepszym potwierdzeniem jego wyjątkowości. Fiat od lat podążał za potrzebami swoich klientów, dlatego każde kolejne wersje “pięćsetki” były odpowiedzią na zapotrzebowanie rynku. Równie teraz, kiedy wszystko skupia się na ochronie środowiska Fiat zaprezentował w pełni zelektryfikowany model 500e.

Czytaj dalej

Coraz większe elektryfikacje są przyszłością światowej motoryzacji. Wymogi UE co do wydzielania spalin są stale zaostrzane. Od początku 2020 roku wszystkie auta sprzedawane w Europie obowiązuje norma emisji Euro 6d-Temp. Najnowsza norma nakłada na producentów aut obowiązek sprzedaży modeli ze średnią emisją CO2 na poziomie 95 g CO2/km. Do 2050 Komisja Europejska chce całkowicie wyeliminować pojazdy z silnikami spalinowymi (Euro 7). Do 2030 wszystkie modele Forda będą zelektryfikowane.

Czytaj dalej

Historia marki rozpoczęła się w  lipcu 1940 roku, kiedy Amerykańskie Siły Zbrojne poinformowały producentów samochodów, że poszukują “lekkiego, zwiadowczego samochodu”, który mógłby zastąpić motocykle i jednocześnie spełniać poniższe wymagania:

Czytaj dalej

Historia powstania jednego z największych amerykańskich przedsiębiorstw, Ford Motor Company, została zapoczątkowana przez wielkiego wizjonera, Henry’ego Forda. Urodził się w Springwell Township w hrabstwie Wayne 30 lipca 1863 roku. Dorastał na dość bogatej farmie rodzinnej, spędzając dnie w małej szkółce i pomagając na farmie w drobnych pracach. Zaledwie jako 15-letni chłopiec w 1878 roku skonstruował swój pierwszy silnik parowy.

Czytaj dalej

Jeden z ważniejszych elementów włoskiej historii motoryzacji rozpoczął się już pod koniec XIX wieku za sprawą hrabiego Roberto Biscaretti di Ruffia oraz porucznika kawalerii, Giovani Agnelli.
11 lipca 1899 roku na założyli oni firmę o dość długiej nazwie. Fabbrica Italiana Automobili Torino (tłum. włoska fabryka samochodów w Turynie) – w co w skrócie dało nazwę F.I.A.T.

Czytaj dalej