Puma jest najlepiej sprzedającym się osobowym Fordem w Europie. Nic więc dziwnego, że ten amerykański producent z taką staranności do niego podchodzi. Kompaktowy crossover Ford Puma przeszedł facelifting, który ma uczynić go jeszcze lepszym. Poczynione zmiany dotyczą przede wszystkim nowej architektury wnętrza oraz unowocześnionych technologii.

Ford Puma Facelifting – Zmiany

Zmiany zewnętrzne można nazwać subtelnymi, za to w środku zaszła prawdziwa rewolucja! Wzorem sportowych samochodów, kokpit ukierunkowany jest teraz na kierowcę. Dwuramienna kierownica swoim kształtem przywodzi na myśl auta wyścigowe – z charakterystycznym spłaszczeniem u dołu i góry. Do tego nowy zestaw wskaźników wyposażony w cyfrowy zestaw zegarów o przekątnej 12,8-cala, który można elastycznie dopasować do własnych potrzeb. Centralny, poziomy, 12-calowy wyświetlacz jest umieszczony wysoko na konsoli środkowej i oczywiście on także skierowany jest w stronę kierowcy.

Aby poprawić komfort, zastosowano laminowaną przednią szybę, która zwiększa komfort akustyczny w czasie podróży.  Na zewnątrz? Nowy emblemat marki Forda umieszczony pomiędzy zaprojektowanymi od podstaw reflektorami w kształcie „pazurów”. W wersji Titanium kratkę wlotu powietrza do chłodnicy pozbawiono chromowanej powłoki. Wersja ST-Line charakteryzuje się nawiązującym do sportowych aspiracji stylem przedniej części nadwozia. Modele ST-Line X dysponują dedykowanym tylko tym wersjom, tylnym spojlerem.

Ford Puma Facelifting – Nowoczesne multimedia

Nowa Puma ma na pokładzie najnowszy system łączności, rozrywki i informacji o nazwie SYNC 4. Na środkowym wyświetlaczu zintegrowane są panele sterowania takimi funkcjami, jak klimatyzacja i ogrzewania oraz wentylacji. System charakteryzuje się dwukrotnie większą mocą obliczeniową w porównaniu z poprzednikiem.

SYNC 4 ma też umiejętność uczenia się, czyli zapamiętywania działań na podstawie danych wprowadzanych wcześniej przez kierowcę i oferowania dokładniejszych sugestii oraz szybszych odpowiedzi.

Ford Puma Facelifting - Wnętrze
Ford Puma Facelifting – Wnętrze

Funkcjami rozrywkowymi, ustawieniami klimatyzacji oraz informacje pogodowe, można uzyskać bez odrywania rąk od kierownicy – posługując się sterowaniem głosowym. Z kolei aplikacje Apple CarPlay i Android Auto  pozwalają na bezprzewodowe skomunikowanie smartfonów kierowcy lub pasażerów z samochodem.

Systemy asystujące i bezpieczeństwa

Do nowego Forda Pumy trafą też zaawansowane rozwiązania techniczne, które dotąd były w droższych i bardziej luksusowych modelach. To między innymi tempomat adaptacyjny z funkcją Stop & Go, asystent unikania kolizji na skrzyżowaniach, wspomaganie hamowania awaryjnego podczas cofania, a także opcjonalne system kamer 360 stopni oraz reflektory matrycowe Dynamic Matrix LED.

Udoskonalone silniki

Nowa gama jednostek napędowych daje wybór spośród napędów hybrydowych, wspartych 48-woltową instalacją elektryczną. Podstawę stanowi benzynowy 1,0-litrowy napęd EcoBoost Hybrid, który występuje w wariantach o mocy 125 KM i 155 KM. Najmocniejszy wariant to ST Powershift o mocy 170 KM.