Do oferty Jeep’a dołącza nowa wersja napędowa miejskiego, produkowanego w Polsce, modelu Avenger. Jeep Avenger 4xe oferuje 48-woltowy układ hybrydowy z technologią napędu na wszystkie koła, w zestawieniu z automatyczną 6-biegową dwusprzęgłową skrzynią biegów. Zamówienia na nową wersję składać będzie można w IV kwartale 2024 roku.

Jeep to jeden z najbardziej rozpoznawalnych brandów w motoryzacyjnym światku. Amerykańska legenda off-road’u od kilkunastu lat zmienia swój wizerunek i dostosowuje się pod gust europejskich nabywców. Jeep Avenger 4xe to właśnie taki model, skonstruowany z myślą o klientach ze Starego Kontynentu.

Jeep Avenger 4xe
Jeep Avenger 4xe

Jest nieduży, ma miejski charakter i bardzo atrakcyjną stylistykę, ale mimo, że przysłowiowy „teren” nie jest jego domeną, teraz potrafi się w nim zachować. Sprzyja temu napęd na 4 koła. Ten innowacyjny układ napędowy płynnie łączy zalety układu hybrydowego z technologią AWD (all wheel drive). Jego serce stanowi 48-woltowy układ hybrydowy zestawiony z 1,2-litrowym silnikiem turbo o mocy 136 KM, wspomaganym przez dwa silniki elektryczne o mocy 21 kW każdy, umieszczone zarówno z przodu, jak i z tyłu pojazdu.

W połączeniu z automatyczną 6-biegową dwusprzęgłową skrzynią biegów, z którą zintegrowany jest silnik elektryczny, możliwa jest jazda w trybie w pełni elektrycznym przy niskich prędkościach.

Prędkość maksymalna Jeep’a Avenger 4xe to 194 km/h (o 10 km/h więcej w porównaniu z modelem e-Hybrid), a przyspieszenie od 0 do 100 km/h wynosi 9,5 sekundy.

To czyni z tego wariantu najszybsze wcielenie małego Jeep’a.

Więcej terenowych możliwości Jeepa Avenger 4xe

Układ napędu na 4 koła to niejedyne „jeepowe” cechy modelu 4xe. Udoskonalono również parametry do jazdy poza utwardzonymi szlakami. Zwiększyły się kąty terenowe (22-stopniowy kąt natarcia, 21- stopniowy kąt rampowy i 35-stopniowy kąt zejścia). Prześwit zwiększył się o 10 mm do 210 mm, a zdolność brodzenia została zwiększona do 400 mm. 

Możliwości terenowe Jeep Avenger 4xe
Możliwości terenowe Jeep Avenger 4xe

Układ napędowy zestawiony z reduktorem 22,7:1 umieszczonym na tylnej osi zapewnia niezwykły moment obrotowy na tylnych kołach wynoszący 1900 Nm, co gwarantuje niezrównaną przyczepność.

Jeep Avenger 4xe jest wyposażony w inteligentny system napędu na wszystkie koła, dzięki czemu napęd 4×4 jest zawsze dostępny wtedy, gdy potrzeba. Przy niskiej prędkości oraz na biegu wstecznym (do 30 km/h) napęd na cztery koła jest stały, z podziałem 50:50 na przód i tył. Przy średniej prędkości (od 30 do 90 km/h) napęd na tylną oś aktywuje się tylko na żądanie. Warto zauważyć, że nawet przy zerowym momencie obrotowym, tylny silnik elektryczny cały czas jest podłączony do tylnych kół w razie wystąpienia nagłej potrzeby aktywacji. Gdy włączony jest napęd na wszystkie koła, dystrybucja momentu obrotowego opiera się na rzeczywistym zapotrzebowaniu, z potencjalnym podziałem 50:50 na przód i tył. Przy dużej prędkości (powyżej 90 km/h) napęd na przód staje się stały, a tylny silnik elektryczny odłącza się od osi, aby zminimalizować zużycie paliwa.

Pozostałe modyfikacje

Avenger 4xe można doposażyć w tylny hak holowniczy. Ponadto standardowe są relingi dachowe pozwalające zwiększyć ładowność przewożonego sprzętu, takiego jak kajaki czy sprzęt do raftingu. Siedzenia wykonano z dwukrotnie trwalszego materiału, który jest całkowicie wodoodporny. Dodatkowo w tapicerce siedzeń zastosowano rozwiązanie zapewniające łatwe utrzymanie w czystości, które chroni przed plamami i błotem.

Przedni i tylny zderzak zbudowano z materiału wytłaczanego w kolorze z wykończeniem chroniącym przed zarysowaniami. Z przodu nowy zderzak zapewnia zwiększony poziom bezpieczeństwa i trwałość w skalistym terenie.

Nowego Jeepa Avenger 4xe zamawiać będzie można począwszy od IV kwartału 2024 roku. Po więcej szczegółów zapraszamy do naszego gdyńskiego salonu Jeep Euro-Car.