Ford nie zwalnia tempa. Pod koniec tego roku po europejskich ulicach będzie jeździć aż 17 zelektryfikowanych modeli. Wśród nich znajduje się również Puma i Fiesta z silnikiem Ecoboost Hybrid wyposażone w nową, automatyczna (7-stopniową dwusprzęgłową) skrzynią biegów.

Układ EcoBoost Hybrid Forda wykorzystuje zintegrowany rozrusznik/generator z napędem pasowym (BISG). Umożliwia on odzyskiwanie energii, zwykle traconej podczas hamowania i jazdy z wybiegiem, w celu ładowania 48-woltowego akumulatora litowo-jonowego. BISG działa również jako silnik elektryczny. Płynnie współpracuje z jednostką spalinową, wykorzystując zmagazynowaną energię do wzmocnienia momentu obrotowego przy niskich prędkościach, co obniża zużycie paliwa zarazem zwiększając elastyczność silnika.

Co ciekawe Fiesta i Puma z silnikami EcoBoost Hybrid i 7-stopniowymi automatycznymi skrzyniami mają lepsze osiągi niż te same modele z silnikami benzynowymi. Zawdzięczamy to zwiększeniu momentu obrotowego o 20 Nm.

  • W przypadku Pumy z 1,0-litrowym silnikiem EcoBoost Hybrid o mocy 125 KM i z siedmiostopniową automatyczną skrzynią biegów przyspieszenie poprawiono o prawie 4 procent w porównaniu z wariantem niehybrydowym.
  • Puma z 1,0-litrowym silnikiem EcoBoost Hybrid o mocy 155 KM i z siedmiostopniową przekładnią automatyczną przyspiesza od 0-100 km/h w 8,7 sekundy.

Zwiększanie momentu obrotowego z wykorzystaniem silnika elektrycznego BISG oznacza, że system dostarcza do 24 Nm momentu obrotowego. Zmniejsza tym samym obciążenie silnika benzynowego i zużycie paliwa. Kombinacja siedmiostopniowej automatycznej skrzyni biegów i systemu hybrydowego EcoBoost Hybrid szczególnie sprawdza się podczas jazdy w mieście.

  • W modelach Puma EcoBoost Hybrid i Fiesta EcoBoost Hybrid z siedmiostopniową automatyczną skrzynią biegów obniżono emisję CO2 do ok 5% w porównaniu z 1,0-litrowymi odpowiednikami benzynowymi EcoBoost.
  • Siedmiostopniowa automatyczna skrzynia biegów pozwala na utrzymanie wspomaganego elektrycznie silnika benzynowego hybrydowego układu napędowego na optymalnych obrotach w celu zapewnienia maksymalnej sprawności spalania.