Odnowienie całej gamy samochodów dostawczych przez Stellantis Pro One obejmuje światową premierę aż 12 modeli ze wszystkich segmentów samochodów dostawczych marek Citroën, FIAT Professional, Opel, Peugeot i Vauxhall.
Druga generacja samochodów elektrycznych w pierwszej kolejności ma zagwarantować większy zasięg do 420 km. Nowe pojazdy pojawią się we wszystkich segmentach: Nowy Citroën Berlingo, Jumpy, Jumper; Nowy Fiat Doblo, Scudo, Ducato; Nowy Opel/Vauxhall Combo, Vivaro, Movano; Nowy Peugeot Partner, Expert, Boxer: Nowy Ram ProMaster EV pod koniec 2023 r.
Zmiany będą zauważalne także pod kątem wykończenia samochodów. Pojawi się nowy kokpit razem z nowym systemem informacyjno-rozrywkowym z 10-calowym ekranem. Oprócz tego nad bezpieczeństwem kierowcy i pasażerów będzie dbać aż 18 zaawansowanych systemów wspomagania jazdy zaktualizowanych do 2 poziomu jazdy autonomicznej. Kamera Dynamic Surround Vision wykorzystuje kamery zewnętrzne, które zapewniają szeroki widok wokół pojazdu, ułatwiając manewry parkowania i poruszanie się po zatłoczonych ulicach. W kompaktowych samochodach dostawczych, nowa stacja Smartphone Station łączy się z dedykowaną aplikacją, dzięki czemu smartfon pełni funkcje panelu sterowania, umożliwiając interakcję z przyciskami na kierownicy. Pozwala to na ulepszenie doświadczenia online w ekonomiczny sposób. Warto podkreślić, że wszystkie nowe samochody dostawcze zostaną wyposażone w reflektory LED zapewniające doskonałą widoczność i bezpieczeństwo.
To innowacyjne rozwiązanie umożliwiające wykorzystanie akumulatora trakcyjnego do przeróbki. Wysokonapięciowa przystawka odbioru mocy e-PTO 400 V (e-Power Take Off) umożliwia elektryfikację całej gamy pojazdów użytkowych bez uszczerbku dla ładowności pojazdu. ePTO pobiera energię z zainstalowanego akumulatora trakcyjnego, nie wymagając oddzielnego źródła zasilania.
Obecnie Stellantis jest niekwestionowanym liderem na europejskim rynku pojazdów użytkowych z bezemisyjnym napędem. W swojej ofercie posiada zarówno opcje napędu elektrycznego, jak i ogniw paliwowych. Odnowiona gama pojazdów użytkowych wnosi ze sobą drugą generację bezemisyjnych technologii, w tym własne systemy akumulatorów. Dzięki nim, użytkownicy otrzymają większy zasięg bez uszczerbku w zakresie możliwości. Druga generacja napędu elektrycznego zapewnia nowym kompaktowym samochodom dostawczym najlepszy w tej klasie zasięg do 330 kilometrów. W średniej wielkości samochodach dostawczych z napędem elektrycznym akumulatory oferują 50 lub 75 kilowatogodzin (kWh) energii i do 350 km zasięgu.
W segmencie dużych samochodów dostawczych akumulator o pojemności 110 kWh zapewni najlepszy w tej klasie zasięg do 420 km. Szybkie ładowanie prądem o mocy 150 kW sprawi, że akumulator dużego samochodu dostawczego osiągnie poziom od 0 do 80% w czasie krótszym niż godzina.
Wszystkie te zmiany wpływają korzystnie na pozycję Stellantis w dziedzinie bezemisyjnych technologii wodorowych ogniw paliwowych. Druga generacja wodorowych ogniw paliwowych w średniej wielkości samochodach dostawczych, która zostanie wprowadzona na rynek w połowie 2024 roku, będzie wykorzystywała wyjątkowy system średniej mocy opracowany przez Stellantis i zapewni rekordowy w tym segmencie zasięg do 400 km. W 2024 roku, napęd wodorowy z ogniwami paliwowymi zostanie rozszerzony na duże samochody dostawcze dzięki wykorzystaniu architektury o średniej mocy, oferując zasięg do 500 km i czas tankowania wodoru wynoszący pięć minut.