Ford Puma to crossover bazujący na Fordzie Fiesta ósmej generacji. Przede wszystkim wykorzystano tutaj płytę podłogową popularnego modelu. Cechami charakterystycznymi samochodu są wysoko umieszczone reflektory przednie i muskularna linia nadwozia.

Największym atutem jest najbardziej pojemny w klasie bagażnik – 456 litrów. Wyjątkowo dużo jak na auto stricte przeznaczone do poruszania się po mieście. Dalej robi się tylko ciekawiej.. Elektryczna klapa bagażnika otwierana bezdotykowo, masaż w przednich fotelach, adaptacyjny tempomat. Przypominam.. Cały czas mamy do czynienia z autem typowo miejskim ze zwiększonym prześwitem.

Ford Puma Titanium X

Wnętrze

Zanim wsiądziemy pierwszym elementem, który przykuwa naszą uwagę są 18-calowe felgi, z wykończeniem w wariancie perłowo-szarym oraz czernią fortepianową w wykończeniach kilku detali. Z przodu w oczy rzucają się chromowane akcenty na kratach wlotu powietrza o strukturze plastra miodu i na osłonach lamp przeciwmgłowych. Takie same zabiegi zmieniły tylne listwy progowe, podczas gdy tylny element dyfuzora i dolna osłona silnika mają szare, metaliczne akcenty. Podgrzewane lusterka boczne w kolorze nadwozia mają wbudowane kierunkowskazy i lampy oświetlające nawierzchnię, gdy drzwi są otwarte.

Testowany egzemplarz w wersji Titanium X posiada zdejmowane pokrowce na siedzeniach, które możemy wyprać. Ułatwia to utrzymanie przez lata schludnego, luksusowego wnętrza. Zintegrowane suwaki znacznie ułatwiają ich szybki demontaż. Wnętrze zostało dodatkowo wzbogacone o kierownicę pokrytą materiałem o teksturze skóry naturalnej, drewnopodobne aplikacje obramowań zespołu zegarów i panelu instrumentów oraz wyraziste dekoracyjne wstawki materiałowe wewnętrznych paneli drzwiowych.

Wsiadając do samochodu przed nami ukazuje się ekran o przekątnej 12,3″ zamiast klasycznego zestawu zegarów. Wyświetlacz jest czytelny oraz zmienia swój wygląd przy zmianie trybu jazdy. Do wyboru mamy następujące tryby: Normal, Eco, Sport, Droga nieutwardzona i Śliska nawierzchnia.

Wnętrze Forda Puma Titanium

Gama silnikowa

Gama silnikowa Forda Puma obejmuje znane i lubiane silniki benzynowe EcoBoost o pojemności 1.0 o mocach 95 KM oraz 125 KM. Ciekawostką jest zastosowanie także technologii „miękkiej hybrydy” (mHEV) w najmocniejszym wariancie napędowym 1.0 EcoBoost o mocy 155 KM. W gamie silników wysokoprężnych pojawi się jednostka 1.5 EcoBlue o mocy 120 KM. Ciekawostką w niedługim czasie będzie model spod znaku ST charakteryzujący się silnikiem 1.5 EcoBoost o mocy 200 KM dobrze znanym z modelu Fiesta ST.

Jazda testowa

Testowany egzemplarz posiada silnik 1.0 EcoBoost o mocy 125 KM z automatyczną skrzynią biegów, posiadającą siedem przełożeń. Dwusprzęgłowa skrzynia sprawia że samochód prowadzi się w sposób dynamiczny oraz precyzyjnie pokonuje zakręty. Co więcej, skrzynia to konstrukcja ZF montowana w samochodach BMW. Aby zniwelować efekty zwiększenia prześwitu, samochód otrzymał nieco usztywnione elementy podwozia, a w wersji ST-Line jego zawieszenie dodatkowo ma nieco twardsze nastawy. Pochłanianie nierówności terenu mimo 18 calowych kół nie sprawia dużych problemów. Puma z ochotą zmienia kierunek jazdy, a jej układ kierowniczy zapewnia niezłe wyczucie. Spalanie podczas testów wahało się między 7-7,5 l/ 100 km przy dynamicznej jeździe po mieście. Jest to uczciwa wartość dla samochodu segmentu crossover z automatem na pokładzie. Samochód chętnie wchodzi na wyższe obroty. Przy wyższych prędkościach, Puma nie męczy nas hałasami związanymi z pracą silnika. Kultura pracy jednostki 1.0 EcoBoost jest zaskakująco wysoka. Płynnie przyśpiesza w momencie gdy chcemy przeprowadzić manewr wyprzedzania. Redukcja biegu także następuje w sposób nienachalny.

Jego dźwięk, mimo że mamy do czynienia z silnikiem 3-cylindrowym charakteryzuje się przyjemnym dla ucha mruczeniem. W przypadku gwałtownego ruszenia z miejsca, samochód staje się delikatnie ospały. Potrzebuje odrobinę czasu aby wciśnięcie pedału przyśpieszenia spowodowało start z miejsca. 

Ceny Forda Puma

Cennik Forda Puma rozpoczyna kwota 68 900 PLN brutto. W tej kwocie otrzymujemy samochód w wersji wyposażenia Trend z manualną skrzynią biegów. Testowany egzemplarz z silnikiem 1.0 EcoBoost 125 KM, automatyczną skrzynią biegów i w wersji Titanium X to koszt 118 700 PLN brutto. Warto podkreślić, że skrzynia automatyczna występuje tylko w jednej wersji silnikowej 1.0 EcoBoost 125 KM. Najbogatsza wersja wyposażenia ST-Line Vignale z silnikiem 1.0 EcoBoost 125 KM i automatyczną skrzynią biegów to koszt 110 900 PLN brutto.

Ford Puma 3
Dynamiczna linia boczna

W związku z obecną ofertą związaną z wyprzedażą rocznika 2020 proponujemy pakiet korzyści o wartości 12 650 PLN. W jego skład wchodzi:

  • Wyjątkowy rabat kwotowy dla wybranych wersji wyposażenia do 9 000 PLN
  • Pakiet Winter dla wszystkich wersji w standardzie (oprócz wersji Trend)
  • Pakiet przeglądów serwisowych o wartości 1 100 PLN (oprócz wersji Trend)
  • Promocyjne ubezpieczenie samochodu 3.3% ceny samochodu
  • Ford Protect do 5 lat/ 100 000 km dla wszystkich wersji w standardzie