Po prawie dwóch latach od premiery w USA Jeep Gladiator trafił na rynek europejski. Choć powstał na bazie Wranglera Unlimited jest od niego znacznie większy. Długość całkowita przekracza pięć metrów, a dokładniej mówiąc mierzy  5 181 mm, natomiast rozstaw osi wynosi 3 487 mm. Jest to pic-up wprost stworzony do pracy. Jego dopuszczalna masa ładowności wynosi 725 kg, a zdolność holowania to 2 722 kg. Jednym z głównych wyróżników Gladiatora, jest możliwość demontażu takich elementów jak drzwi, dach, czy szyba czołowa.

Nowy Jeep Gladiator może pochwalić się wyróżniającym się designem, który jest natychmiast rozpoznawalny. Zatrzymany został legendarny siedmioszczelinowy grill, znany z Wranglera, jedynie dokonano w nim kilka drobnych poprawek. Między innymi został on delikatnie cofnięty w celu poprawienia aerodynamiki samochodu.

Jeep Gladiator
Jeep Gladiator

Wnętrze Gladiatora zaprojektowano tak, aby zapewnić maksimum przestrzeni, komfortu i wygody. Jest nie tylko stylowe, ale również bardzo łatwe w czyszczeniu. Dzięki korkom spustowym można go umyć bieżącą wodą. Przycisk zapłonu pojazdu jest chroniony wodoodporną osłoną, aby uruchomienie samochodu było możliwe nawet w deszczu przy zdjętym dachu. Ekran systemu Uconnect™ posiada ochronną gumową osłonę, dzięki której jest całkowicie wodoodporny.

Skrzynia ładunkowa Gladiatora mierzy 1 531 mm długości i do 1 442 mm szerokości. Jeśli użytkownik potrzebuje więcej przestrzeni, żaden problem. Wystarczy zdemontować dach i złożyć tylne siedzenia.

Jeep Gladiator pod maską skrywa silnik wysokoprężny 3.0L V6 o mocy 264 KM oraz momencie obrotowym 600 Nm. Silnik współpracuje z 8-biegową automatyczną skrzynią biegów oraz napędem 4×4 Command Track. Ta wyjątkowa jednostka napędowa wykorzystuje zaawansowaną technicznie turbosprężarkę z łożyskiem o niskim współczynniku tarcia, aby zapewnić jak najlepsze osiągi.

Gladiator ma prześwit wynoszący 28,2 cm, kąt natarcia 43,6 stopnia, rampowy 20,3 stopnia, a zejścia 26 stopni. Głębokość brodzenia sięga 76 cm – samochód fabrycznie stoi na 32-calowych oponach.

Jako iż samochód został stworzony do pracy wyposażono go w liczne systemy bezpieczeństwa. Monitorowanie martwego pola i ostrzeganie przed przeszkodą z przodu, adaptacyjny tempomat, czy detektor obiektów przecinających drogę cofania i tylne czujniki parkowania, to tylko kilka spośród wszystkich systemów.


Przednia kamera pozwala szybko i łatwo dostrzec przeszkody na drodze. Umieszczona jest w centralnej części grilla Gladiatora i można ją uruchomić za pomocą systemu OFF-road Pages. Jest dokładna nawet podczas jazdy w „brudnych” warunkach, ponieważ wzbogaconą ją o system samooczyszczania.

Spryskiwacz kamery przedniej
Kamera przednia

Jeep Gladiator wyposażony został w system multimedialny Uconnect™ czwartej generacji z 7- lub 8,4-calowym ekranem. Uconnect™ 8.4” NAV obejmuje przyjazne użytkownikowi funkcje, procesor o podwyższonej mocy, szybszy czas uruchomienia oraz wysokiej rozdzielczości ekran dotykowy, a także kompatybilność z Apple CarPlay i Android Auto daje możliwość użytkowania telefonu, nawigacji i wiadomości głosowych bez konieczności odrywania rąk od kierownicy. Dostęp do usług Uconnect można uzyskać za pomocą aplikacji My Uconnect, smartwatch, strony internetowej oraz oczywiście za pomocą przycisków na panelach kabiny.

Topowy system nagłośnienia Premium Alpine wyposażony jest w 9 głośników, subwoofer i dodatkowy przenośny głośnik bezprzewodowy wodo- i pyłoodporny, który w razie potrzeby może również pełnić rolę ładowarki.

Aplikacja My Uconnect umożliwia m.in sprawdzanie stanu paliwa i ostatnie lokalizacji auta, odblokowywanie drzwi, a nawet włączanie świateł.

Aby dać możliwość indywidualnego dopasowania do potrzeb Klienta zastosowano Jeep Authentic by Mopar. Znajduje się tam ponad 200 różnych akcesoriów, które można w dowolny sposób łączyć, aby dokonać modyfikacji.

Samochód oferowany jest w 3 wersjach wyposażenia:

  • Gladiator Sport cena od 289 000 zł

Jeep Gladiator Sport posiada czarne nadkola, 17-calowe aluminiowe obręcze kół i dach płócienny Sunrider. Wyposażony jest w technologie takie jak: pełen pakiet świateł LED, przednie i tylne czujniki parkowania, 3,5-calowy wyświetlacz w zestawie wskaźników i system multimedialny Uconnect 7” z usługami Uconnect.

  • Gladiator Launch Edition cena od 357 900 zł

Gladiator Launch Edition jest to limitowana edycja dla tych, którzy chcą wyciągnąć z Jeepa jak najwięcej. Na nadwoziu znajdują się ekskluzywne emblematy, a w skład wyposażenia wchodzą 18-calowe aluminiowe obręcze kół oraz sztywny dach Hard Top i nadkola lakierowane w kolorze nadwozia, natomiast skrzynia ładunkowa jest chroniona natryskową warstwą ochronną oraz plandeką. We wnętrzu znajdują się podgrzewane fotele z wysokiej jakości czarnej skóry, bezprzewodowy głośnik Alpine, kamera tylna i adaptacyjny tempomat.

  • Gladiator Overland cena od 328 000 zł

Gladiator Overland oferuje w standardzie najlepszy styl, komfort i technologie. Wewnątrz Overland’a znajduje się system multimedialny z nawigacją Uconnect™ 8.4″, 7-calowy kolorowy wyświetlacz w zestawie wskaźników, system nagłośnienia 552 W Alpine z 9 głośnikami, 18-calowe aluminiowe obręcze kół w dwóch odcieniach i srebrne akcenty nadwozia.

Wnętrze Jeep Gladiator
Wnętrze
System Multimedialny Uconnect Jeep Gladiator
System multimedialny Uconnect

Samochód, który zaparkował w naszym salonie to wersja Overland. Egzemplarze dostępne na ten moment są w dwóch kolorach: szary Granite Crystal. Natomiast drugi, prezentowany na zdjęciach, posiada lakier pastelowy Bright White.

Bez wątpienia do tego modelu pasuje sformułowanie „praca w trudnych warunkach”. Prześwit, 32-calowe opony, możliwość sprawdzenia na ekranie systemu Uconnect parametrów potrzebnych podczas przemieszczania się po nieutwardzonych drogach oraz możliwość holowania przyczepy do 2 722 kg. Połączenie tych elementów tworzy „narzędzie” do jazdy terenowej.