Pod maską znajduje się 200-konna jednostka 1.5 EcoBoost połączona z 6-biegową skrzynią manualną. Umożliwia przyspieszenie od 0 do 100 km/h w czasie 6,7 sekundy. Zawieszenie w tym modelu zostało obniżone i usztywnione, a hamulce są bardziej wydajne. Dodatkowo, zawieszenie otrzymało sztywniejszą belkę skrętną, stabilizator oraz nowe nastawy amortyzatorów. Powitajmy Ford Puma ST.
Reakcje w układzie kierowniczym są szybsze niż w standardowym modelu Ford Puma.
Zastosowanie mechanizmu różnicowego LSD gwarantuje lepszą przyczepność i gwarantuje jeszcze lepsze pokonywanie zakrętów. Równowaga między tymi dwoma funkcjami została dopracowana przez Ford Performance w celu optymalizacji przyczepności kół na suchej nawierzchni i bardziej płynnej jeździe na mokrym asfalcie.
Puma ST nie różni się od standardowego modelu jedynie silnikiem. Sportowy styl podkreślają: opadająca linia dachu i silnie zaakcentowane nadkola. Splitter z wytłoczonym oznakowaniem Ford Performance zintegrowany z przednim zderzakiem zwiększa siłę docisku, tym samym zapewniając lepszą stabilność i przyczepność. Po otwarciu drzwi na ziemi wyświetla się logo ST. Samochód może występować w dedykowanym dla tego modelu lakierze Mean Green. Oczywiście, użytkownik ma do wyboru również inne lakiery (Agate Black, Desert Island Blue, Fantastic Red, Frozen White, Magnetic Grey). 19- calowe felgi dostępne są w dwóch wykończeniach: magnetyzowanym oraz metalowym.
Wnętrze również podkreśla sportowych charakter auta. Podgrzewane, wzmocnione fotele sportowe Recaro – z tłoczonym logo ST i obiciem Miko Dynamica – mocno utrzymują kierowcę i pasażera w zakrętach.
Bardzo istotnym elementem wyposażenia pakiet Performance, który gorąco polecamy naszym klientom. W jego skład wchodzi: