Pod maską znajduje się 200-konna jednostka 1.5 EcoBoost połączona z 6-biegową skrzynią manualną. Umożliwia przyspieszenie od 0 do 100 km/h w czasie 6,7 sekundy. Zawieszenie w tym modelu zostało obniżone i usztywnione, a hamulce są bardziej wydajne. Dodatkowo, zawieszenie otrzymało sztywniejszą belkę skrętną, stabilizator oraz nowe nastawy amortyzatorów.

Reakcje w układzie kierowniczym są szybsze niż w standardowym modelu Ford Puma.
Zastosowanie mechanizmu różnicowego LSD gwarantuje lepszą przyczepność i gwarantuje jeszcze lepsze pokonywanie zakrętów. Równowaga między tymi dwoma funkcjami została dopracowana przez Ford Performance w celu optymalizacji przyczepności kół na suchej nawierzchni i bardziej płynnej jeździe na mokrym asfalcie.

Kierowca ma do wyboru cztery tryby jazdy: 

  • Normal – daje poczucie pełnej kontroli nad samochodem
  • Eco – tryb skonfigurowany jest tak, aby maksymalnie oszczędzać paliwo
  • Sport – zawór kontroli hałasu otwiera się, aby zintensyfikować sportowe brzmienie układu wydechowego, reakcje na zmiany położenia pedału przepustnicy są wyostrzone, więcej informacji zwrotnych z wspomagania układu kierowniczego
  • Tor wyścigowy – wszystkie funkcje dostosowane są tak, aby uzyskać jak najlepszy czas okrążenia na torze.

Puma ST nie różni się od standardowego modelu jedynie silnikiem. Sportowy styl podkreślają: opadająca linia dachu i silnie zaakcentowane nadkola. Splitter z wytłoczonym oznakowaniem Ford Performance zintegrowany z przednim zderzakiem zwiększa siłę docisku, tym samy zapewniając lepszą stabilność i przyczepność. Po otwarciu drzwi na ziemi wyświetla się logo ST. Samochód może występować w dedykowanym dla tego modelu lakierze Mean Green. Oczywiście, użytkownik ma do wyboru również inne lakiery (Agate Black, Desert Island Blue, Fantastic Red, Frozen White, Magnetic Grey). 19- calowe felgi dostępne są w dwóch wykończeniach: magnetyzowanym oraz metalowym.

Wnętrze również podkreśla sportowych charakter auta. Podgrzewane, wzmocnione fotele sportowe Recaro – z tłoczonym logo ST i obiciem Miko Dynamica – mocno utrzymują kierowcę i pasażera w zakrętach.

Ceny za prezentowany model przedstawiają się następująco: 

  • 1.5 EcoBoost200 KM, M6 ST - od 125 000 zł — automatyczna klimatyzacja, system multimedialny SYNC 3 z 8-calowym wyświetlaczem i łącznością Apple CarPlay/Android Auto, komplet czujników parkowania, podgrzewana szyba przednia, ładowarka indukcyjna, 19-calowe felgi,
  • 1.5 EcoBoost 200 KM, M6 ST X - od 137 500 zł — dodatkowo m.in. pełne oświetlenie LED, mechanizm różnicowy o ograniczonym uślizgu, czerwone zaciski hamulców, autoalarm Thatcham, nawigacja satelitarna.