Każdy nasz samochód zaprojektowany jest z myślą o jego użytkownikach. Zastosowane innowacyjnych technologii sprawia, że nawet najbardziej wymagający Klienci czują się usatysfakcjonowani.  Oprócz tego, że jazda samochodami Forda jest komfortowa, ekonomiczna to przede wszystkim bardzo bezpieczna.

KOMFORT PROWADZENIA


KAMERA PARKOWANIA Z PRZODU Z SZEROKIM KĄTEM WIDZENIA

Kamera cofania w tej chwili jest czymś oczywistym i nie może jej zabraknąć w żadnym nowym samochodzie. Ciekawym rozwiązaniem natomiast jest kamera parkowania z przodu z szerokokątnym kątem widzenia. Oprócz tego, że ułatwia dostrzeżenie małych elementów przed maską, obejmuje również widok z  prawej i lewej strony samochodu.

ACTIVE PARK ASSIST

Active Park Assist to kolejny system, który poprawia jakość jazdy w mieście. Samochód sam parkuje prostopadle lub równolegle do jezdni. Jedyne zadania kierowcy to zmiana biegów i operowanie pedałami. System również jest w stanie wyprowadzić samochód z miejsca parkowania.

ACTIVE PARK ASSIST 2

To najnowsza i najbardziej zaawansowana wersja technologii wspomagania parkowania. Wystarczy włączyć bieg neutralny, zwolnić pedał hamulca i przytrzymać przycisk wspomagania parkowania. System zajmie się resztą, zarządzając sterowaniem, zmianą biegów, hamowaniem i przyspieszaniem.

EPAS

Elektryczny układ wspomagania kierownicy EPAS (Electric Power Assisted Steering) automatycznie dostosowuje się do prędkości jazdy i warunków.  Przy jeździe z niewielką prędkością system sprawia, że obrót kierownicy jest lżejszy. Zwiększa to możliwości manewru. Jednak wraz ze wzrostem prędkości rośnie opór kierownicy. W ten sposób kierowca lepiej czuje samochód i ma zapewnioną łatwiejszą kontrolę nad pojazdem. EPAS kontroluje również zjeżdżanie z toru jazdy, uwzględniając boczne wiatry i inne warunki drogowe.

TERRAIN MANAGEMENT SYSTEM

Terrain Management umożliwia łatwe przełączanie na jedno z czterech ustawień, aby dopasować je do terenu, po którym jedzie samochód:

  • Normalny – przekierowuje moment obrotowy na przednie koła i przesyła go tylko do tyłu tylko jeśli jest to potrzebne; 
  • Błoto / koleiny – przełącza przepustnicę na bardziej agresywny tryb, ogranicza zmianę biegu na wyższy i zmniejsza wrażliwość na kontrolę stabilności, pozwalając oponom obracać się w razie potrzeby; 
  • Piasek – przepustnica przekazuje maksymalny moment obrotowy na koła, ustawiając przekładnię na niższych biegach tak długo, jak to możliwe, co pozwala na agresywne obracanie się kół; 
  • Trawa / żwir / śnieg – ustawia przepustnicę w położeniu minimalizującym poślizg kół.

FORDPASS / FORDPASS CONNECT

Zaprojektowana specjalnie  dla technologicznych freaków. Otwieranie i zamykanie samochodu, monitorowanie poziomu paliwa, przebieg, ciśnienie powietrza w oponach, sprawdzanie stany technicznego pojazdu orz korzystanie w funkcji geolokalizacji samochodu można wykonywać bez wstawania z kanapy za pomocą smartphone.  Dzięki Ford Pass Connect użytkownik otrzymuje dostęp do funkcji Life Traffic (zawsze aktualne informacje drogowe) oraz bezproblemowej łączności, ponieważ w pojeździe znajduje się hotspot Wi-Fi o łączności 4G LTE2. FordPass Pro skierowany jest do posiadaczy samochodów firmowych. Zapewnia narzędzia do łatwiejszego kontrolowania całej floty pojazdów użytkownika.

FordPass Connect | Ford PL
FORD SYNC
FORD SYNC 2

System multimedialny wprowadzany około 2014 roku. Pierwszy system, który potrafi nie tylko odpowiadać za ustawienie radia, nawigacji i systemów bezpieczeństwa, ale także klimatyzację. Możemy go znaleźć w takich modelach jak: Focus mk3, C-Max, Kuga mk2, Mondeo, S-Max, Galaxy, Edge, Mustang, Ranger i okazyjnie w Transit. Około połowy roku 2016 system został wyparty przez SYNC 3.

FORD SYNC 3

Na 8” ekranie dotykowym zamiast interfejsu SYNC 3 wyświetla się widok zbliżony do ekranu telefonu. System zaprojektowano do sterowania funkcjami takimi jak system nawigacji satelitarnej, klimatyzacja, połączenia telefonicznie czy SMS za pomocą prostych komend głosowych w języku polskim.

FORD SYNC 4

SYNC 4 wygląda bardziej nowocześnie i według dostępnych informacji będzie obsługiwał znacznie większe ekrany. Maksymalnie nawet 15,5 cala, czyli porównywalnie z Teslą Model 3. W większości modeli Forda będą to pewnie mniejsze ekrany w zakresie 10-12 cali, ale i na nich powinny się przydać dodatkowe funkcje, jak chociażby dzielenie ekranu na dwie części. Dzięki temu możemy wyświetlać jednocześnie np. mapę i odtwarzacz muzyki. Dzisiaj między tymi ustawieniami trzeba się za każdym razem ręcznie przełączać. Taki podział oferuje np. Apple Car Play z iOS13. Jedną z ważniejszych zmian w Sync 4 ma być bezprzewodowa obsługa zarówno Apple Car Play jak i Android Auto. To spory postęp i duża wygoda względem obecnego rozwiązania, które wymaga podłączenia kabelka do telefonu. Sam system Sync 4 będzie też wyposażony we własną kartę SIM . Ma oferować szereg usług online, np. wyszukiwanie punktów ładowania samochodów elektrycznych czy restauracji, a także zdalną obsługę samochodu przez aplikację mobilną.

OSIĄGI I WYDAJNOŚĆ


SILNIK ECOBOOST

W silniku EcoBoost 1.0 l zastosowano turbosprężarkę niskiej bezwładności. Umożliwia szybką reakcję na naciśnięcie pedału gazu nawet przy niskich obrotach silnika.  Dzięki temu może dodawać silnikowi mocy w całym zakresie jego prędkości obrotowych. Dzięki połączeniu pracy turbosprężarki z precyzyjnym, bezpośrednim wtryskiem paliwa i układem zmiennych faz rozrządu, silnik 1.0 l EcoBoost zapewnia niskie zużycie paliwa bez negatywnego wpływu na osiągi.

Ford Focus Kombi 1.0 EcoBoost – mały silnik, duże możliwości – test  długodystansowy (cz. II)
SILNIK ECOBLUE

Całkowicie nowe, 2-litrowe silniki TDCi Ford EcoBlue zaprojektowano z uwzględnieniem surowych standardów Euro 6. Stanowią one znakomite połączenie doskonałych osiągów i mocy z niskim poziomem spalania i emisji CO2. Dodatkowo zostały wyposażone w szereg inteligentnych, oszczędzających paliwo technologii.

SYSTEM START/STOP

Jest to technologia, która automatycznie wyłącza silnik podczas jazdy np. w korkach. Energia elektryczna dostarczana jest do wszystkich elementów wyposażeniu bez zużycia ani jednej kropli paliwa. Aby uruchomić ponownie silnik wystarczy nacisnąć pedał sprzęgła (skrzynia manualna) lub pedał gazu (skrzynia automatyczna) – oszczędność paliwa oraz zmniejszenie emisji CO2 najlepiej można zauważyć podczas jazdy miejskiej.

AUTO HIGH BEAM

Auto High Beam jest inteligentny system oświetlania drogi po wykryciu nadjeżdżających z naprzeciwka samochodów automatycznie zmieni światła z drogowych na mijania. W momencie, kiedy droga znów jest pusta światła zmienią się na długie, aby zmaksymalizować widoczność na drodze.

Auto High-Beam Headlights | Ford Co-Pilot 360™ Technology
ADAPTIVE CRUISE CONTROL

Adaptacyjny tempomat w sytuacji, kiedy zarejestruje samochód z przodu, który jedzie z niższa prędkością sam dostosuje do niego prędkość. Gdy droga znów jest pusta samochód wróci do zapisanej prędkości.

ADAPTIVE CRUISE CONTROL z funkcją STOP&GO

Funkcja Stop & Go umożliwia stosowanie tempomatu adaptacyjnego również w korku lub niepłynnym ruchu. Kiedy ruch na drodze zatrzymuje się, samochód hamuje aż do całkowitego zatrzymania, a po krótkim zatrzymaniu poniżej dwóch sekund wprawia go ponownie w ruch. Gdy postój trwa dłużej niż dwie sekundy, hamulec eksploatacyjny jest automatycznie zaciągany. Ruszanie następuje w takiej sytuacji poprzez naciśnięcie pedału gazu albo przycisku na kierownicy wielofunkcyjnej.

ACTIVE CITY STOP

Zastosowana technologia powoduje zminimalizowanie siły uderzenia lub całkowite uniknięcie kolizji podczas jazdy w mieście z prędkością 50 km/h. Jeśli samochód jadący z przodu zacznie hamować, system rozpocznie hamowanie zanim kierowca zdąży w ogóle zareagować.

TRAFFIC SIGN RECOGNITION

System rozpoznawania znaków drogowych odczytuje stałe i tymczasowe znaki z ograniczeniem prędkości – symbol znaku wyświetlany jest na desce rozdzielczej i zmieniany za każdym nowym ograniczeniem.

SYSTEM ROZPOZNAWANIA ZNAKÓW DROGOWYCH

Przydaje się w najbardziej niebezpiecznych sytuacjach. Wytrzymała konstrukcja nadwozia i ultra sztywna klatka przedziału pasażerskiego i strefami kontrolowanego zgniotu oraz zaawansowane technologie foteli i pasów bezpieczeństwa zmniejszają ryzyko obrażeń w razie wypadku.

BEZPIECZEŃSTWO


ELEKTRONICZNY SYSTEM STABILIZACJI TORU JAZDY (ESC)

ESC nieustannie monitoruje ruch pojazdu i natychmiastowo wykrywa niezaplanowaną zmianę toru jazdy. Dokonuje korekty pozycji samochodu na drodze poprzez kontrolę prędkości każdego koła. Wspólnie z systemem ABS pomaga on kierowcy w odzyskaniu panowania nad samochodem oraz skróceniu drogi hamowania w sytuacjach awaryjnych.

PRE-COLLISION ASSIST

Nowatorski system zapobiegający kolizjom pozwala na zredukowanie siły zderzenia lub całkowite uniknięcie kolizji podczas jazdy w korkach ulicznych i z niską prędkością. Jeśli system wykryje, że samochód z przodu nagle się zatrzymał, automatycznie włącza hamulce.

SYSTEM WSPOMAGAJĄCY HAMOWANIE AWARYJNE (EBA)

Dodatkowe wsparcie podczas hamowania awaryjnego. System kontroluje siłę nacisku na pedał hamulca i zwiększa ja w razie potrzeby.

DRIVER ALERT

Samochód poprzez monitorowanie stylu jazdy wykrywa spadek koncentracji i wyświetla informację, aby zrobić przerwę na odpoczynek.

Ford Driver Alert
FORWARD ALERT

System ostrzegania kierowcy przed nadmiernym zbliżeniem się do pojazdu jadącego z przodu.

LANE KEEPING AID

Zaawansowany system pomagający utrzymać pojazd na pasie ruchu. Korzystając z umieszczonej z przodu pojazdu kamery, system monitoruje drogę przed autem i rozpoznaje, że pojazd zbliża się do oznaczeń pasa przy wyłączonym kierunkowskazie. W przypadku wykrycia niezamierzonego zjechania z pasa ruchu system powoduje drgania kierownicy. W przypadku braku reakcji układ wspomagania nakieruje pojazd na właściwy tor. Działanie systemu można pominąć, kontynuując manewr w zaplanowany sposób. Technologia Lane Keeping Aid przechodzi automatycznie w stan uśpienia, gdy prędkość spada poniżej 65 km/h. Można ją również wyłączyć ręcznie.

LANE CENTRING ASSIST

System utrzymania pasu ruchu działa dzięki kamerze skanującej oznaczenia pasów ruchu po obu stronach pojazdu. System ma trzy tryby:

  • Wspomaganie utrzymania pasa ruchu kieruje kierowcę z powrotem na środek pasa ruchu.
  • Alert o utrzymaniu pasa ruchu ostrzega za pomocą wibracji kierownicy, które symulują jazdę po pasie dudnienia. Można ustawić system tak, aby aktywował tryb Alert lub Pomoc lub oba. 
  • Driver Alert wysyła ostrzeżenia w centrum komunikatów, gdy wykryje powtarzające się zjechanie z pasa – przypomnienie o zjechaniu i zrobieniu przerwy.
BLIND SPOT INFORMATION (BLIS)

Funkcja Cross Traffic Alert ostrzega o pojazdach nadjeżdżających z prawej lub lewej strony podczas manewru wyjazdu tyłem z miejsca parkingowego. Wykorzystuje do tego dyskretne diody umieszczone w lusterkach bocznych. Technologia ta wchodzi w skład systemu monitorowania martwego pola widzenia w lusterkach.

eCALL

 Ta funkcja może uratować życie. Stworzona, aby skrócić czas oczekiwania na pomoc służb ratowniczych w razie poważnego wypadku. Gdy dojdzie do wypadku, FordPass Connect automatycznie wykona połączenie eCall do służb ratowniczych i przekaże lokalizację. Możnatakże wcisnąć przycisk SOS w pojeździe, aby bezpośrednio skontaktować się ze służbami ratowniczymi, jeśli kierowca był świadkiem wypadku lub potrzebuje natychmiastowej pomocy.

Technologia Ford Co-Pilot 360

W skład tej technologii wchodzi 12 funkcji, które sprawiają, że jazda w mieście przestaje być stresująca i nieprzewidywalna:

  • BLIS – może ostrzegać o pojazdach, które znajdują się w tzw. martwym polu. Kontrolki wyświetlają się w lusterku bocznym.
  • BLIS z funkcją Trailer Coverage (pokrycie przyczepy) – ostrzega o pojazdach znajdujących się w niebezpiecznej odległości nie tylko od samochodu ale również od przyczepy.
  • Pro Trailer Backup Assist – system powoduje, że cofając z przyczepą, przyczepa skręca w tę samą stronę, co samochód.
  • System utrzymania pasu ruchu
  • Asystent przed kolizyjny z automatyczny hamowaniem awaryjnym
  • Inteligentny tempomat adaptacyjny
  • Unikalny asystent kierowania
  • Tylna kamera
  • Active Park Assist
  • Automatycznie światła drogowe
  • Asystent hamowania wstecznego
  • Hill Descent Control – pomaga utrzymać ustalona prędkość podczas zjeżdżania z wzniesienia automatycznie uruchamiając hamulec w razie potrzeby.

FUNKCJONALNOŚĆ


FORD KEYFREE

Dzięki Ford KeyFree samochód można otworzyć i zamknąć bez wyciągania kluczyków z kieszeni lub torebki. Po zajęciu miejsca za kierownicą wystarczy nacisnąć sprzęgło i nacisnąć przycisk rozrusznika.

ELEKTRYCZNE I BEZDOTYKOWE OTWIERANIE I ZAMYKANIE BAGAŻNIKA

Aby otworzyć klapę bagażnika wystarczy przesunąć nogą pod tylnym zderzakiem.

ŁATWO SKŁADANE TYLNE SIEDZENIA

Innowacyjny system EasyFold pozwala aranżować wnętrze w zależności od potrzeb. W tylnej części bagażnika umieszczono panel sterowania, który za pomocą jednego przycisku umożliwia składanie wszystkich foteli drugiego rzędu. Nowością w segmencie jest funkcja automatycznego składania i rozkładania foteli trzeciego rzędu (Easy Power Fold), za co również odpowiada ten sam panel sterowania.

QUICKCLEAR

Podgrzewana szyba przednia. System stworzono, żeby ułatwić kierowcom poranną walkę z oszronioną szybą. Po uruchomieniu w przeciągu kilku sekund lód całkowicie znika.

FORD MYKEY

Ta technologia umożliwia kierowcy zaprogramowanie i przypisanie do kluczyka stałych parametrów i ograniczeń takich jak: prędkość maksymalna, głośność systemu audio, przypominanie o zapięciu pasów, zablokowanie dezaktywacji systemów wspomagających bezpieczeństwo.

FORD EASYFUEL

Zatankowanie niewłaściwego paliwa do samochodu, dzieki ten funkcji jest praktycznie niemożliwe, gdyż inna końcówka pistoletu dystrybutora nie będzie pasowała do wlewu paliwa jeśli chciałbyś przez nieuwagę zatankować nieodpowiednie paliwo. Dodatkowo ford Easy-Fuel jest systemem bezkorkowym, dlatego nie trzeba brudzić sobie rąk podczas okręcania korka.

DOOR EDGE PROTECTOR

To tak naprawdę kawałek gumy, który umieszczony jest z boku drzwi, tuż przy krawędzi. Po tym jak drzwi zostaną otwarte, wysuwa się on nachodząc lekko na krawędź, przez co nawet jeśli dojdzie do uderzenia o bok innego pojazdu, nikt na tym nie ucierpi.

HEAD-UP DISPLAY

Wyświetlacz head-up display to rozwiązanie mające na celu poprawić bezpieczeństwo poprzez wyświetlanie na linii wzroku kierowcy najważniejszych informacji dotyczących samej jazdy.

Na dodatkowym ekranie wyświetlane są takie informacje jak:

  • wskazania dotyczące nawigacji,
  • wskazania pracy systemów bezpieczeństwa,
  • ustawienie tempomatu,
  • ostrzeżenia o ograniczeniach prędkości,
  • ostrzeżenie o pojazdach w martwej strefie lusterek,
  • w samochodach sportowych obrotomierz w formie paska.
TMPS

W samochodach Ford z rynku europejskiego czujniki ciśnienia zostały zastosowane już w roku 2006 w autach typu van (modele S-Max i Galaxy). Od stycznia 2014 roku w czujniki wyposażone były już prawie wszystkie wypuszczane na rynek modele. W większości modeli dominuje automatyczny tryb przyuczenia do nowych czujników, czyli samochód adaptuje nowe czujniki poprzez odbycie jazdy z prędkością powyżej 30 km/h. W pozostałych przypadkach stosuje się procedury stacjonarne, w których aby zaadaptować czujniki, musimy wykonać dodatkowe czynności. Najbardziej popularną, a zarazem dość skomplikowaną procedurą jest procedura FO-2, w  której musimy wykorzystać urządzenie aktywujące (np. programator Sensor Aid marki CUB), by uaktywnić czujniki.

ISOFIX

Nazwa systemu ISOFIX to skrót od International Organisation for Standardisation Fixture. Rozumiane jako ustandaryzowane mocowanie fotelika. Oznacza to, że system ISOFIX jest dokładnie taki sam w każdym aucie, które zgodne jest ze standardem ISO.

DAB+

Tuner DAB+ to moduł pozwalający na odbiór sygnału w najwyższej jakości dźwięku. Przede wszystkim tuner radia cyfrowego DAB+ gwarantuje doskonałe wrażenia słuchowe, ponieważ, w przeciwieństwie do klasycznego sprzętu, nie emituje szumów. DAB+ oznacza także inne nowoczesne rozwiązania, których w zwykłym radiu próżno szukać. Użytkownik może wyszukiwać programy w łatwy sposób – po nazwach stacji, dzięki czemu znika czasochłonne ustawianie częstotliwości. Oprócz tego na małym ekranie wyświetlają się nazwy utworów oraz ich wykonawcy. Może to być świetnym udogodnieniem dla osób, którym spodoba się jakiś utwór – od razu bowiem dostają informację, jaki ma on tytuł i kto go wykonuje.