Każdy nasz samochód zaprojektowany jest z myślą o jego użytkownikach. Zastosowane innowacyjnych technologii sprawia, że nawet najbardziej wymagający Klienci czują się usatysfakcjonowani. Oprócz tego, że jazda samochodami Forda jest komfortowa, ekonomiczna to przede wszystkim bardzo bezpieczna.
Kamera cofania w tej chwili jest czymś oczywistym i nie może jej zabraknąć w żadnym nowym samochodzie. Ciekawym rozwiązaniem natomiast jest kamera parkowania z przodu z szerokokątnym kątem widzenia. Oprócz tego, że ułatwia dostrzeżenie małych elementów przed maską, obejmuje również widok z prawej i lewej strony samochodu.
Active Park Assist to kolejny system, który poprawia jakość jazdy w mieście. Samochód sam parkuje prostopadle lub równolegle do jezdni. Jedyne zadania kierowcy to zmiana biegów i operowanie pedałami. System również jest w stanie wyprowadzić samochód z miejsca parkowania.
To najnowsza i najbardziej zaawansowana wersja technologii wspomagania parkowania. Wystarczy włączyć bieg neutralny, zwolnić pedał hamulca i przytrzymać przycisk wspomagania parkowania. System zajmie się resztą, zarządzając sterowaniem, zmianą biegów, hamowaniem i przyspieszaniem.
Elektryczny układ wspomagania kierownicy EPAS (Electric Power Assisted Steering) automatycznie dostosowuje się do prędkości jazdy i warunków. Przy jeździe z niewielką prędkością system sprawia, że obrót kierownicy jest lżejszy. Zwiększa to możliwości manewru. Jednak wraz ze wzrostem prędkości rośnie opór kierownicy. W ten sposób kierowca lepiej czuje samochód i ma zapewnioną łatwiejszą kontrolę nad pojazdem. EPAS kontroluje również zjeżdżanie z toru jazdy, uwzględniając boczne wiatry i inne warunki drogowe.
Terrain Management umożliwia łatwe przełączanie na jedno z czterech ustawień, aby dopasować je do terenu, po którym jedzie samochód:
Zaprojektowana specjalnie dla technologicznych freaków. Otwieranie i zamykanie samochodu, monitorowanie poziomu paliwa, przebieg, ciśnienie powietrza w oponach, sprawdzanie stany technicznego pojazdu orz korzystanie w funkcji geolokalizacji samochodu można wykonywać bez wstawania z kanapy za pomocą smartphone. Dzięki Ford Pass Connect użytkownik otrzymuje dostęp do funkcji Life Traffic (zawsze aktualne informacje drogowe) oraz bezproblemowej łączności, ponieważ w pojeździe znajduje się hotspot Wi-Fi o łączności 4G LTE2. FordPass Pro skierowany jest do posiadaczy samochodów firmowych. Zapewnia narzędzia do łatwiejszego kontrolowania całej floty pojazdów użytkownika.
System multimedialny wprowadzany około 2014 roku. Pierwszy system, który potrafi nie tylko odpowiadać za ustawienie radia, nawigacji i systemów bezpieczeństwa, ale także klimatyzację. Możemy go znaleźć w takich modelach jak: Focus mk3, C-Max, Kuga mk2, Mondeo, S-Max, Galaxy, Edge, Mustang, Ranger i okazyjnie w Transit. Około połowy roku 2016 system został wyparty przez SYNC 3.
Na 8” ekranie dotykowym zamiast interfejsu SYNC 3 wyświetla się widok zbliżony do ekranu telefonu. System zaprojektowano do sterowania funkcjami takimi jak system nawigacji satelitarnej, klimatyzacja, połączenia telefonicznie czy SMS za pomocą prostych komend głosowych w języku polskim.
SYNC 4 wygląda bardziej nowocześnie i według dostępnych informacji będzie obsługiwał znacznie większe ekrany. Maksymalnie nawet 15,5 cala, czyli porównywalnie z Teslą Model 3. W większości modeli Forda będą to pewnie mniejsze ekrany w zakresie 10-12 cali, ale i na nich powinny się przydać dodatkowe funkcje, jak chociażby dzielenie ekranu na dwie części. Dzięki temu możemy wyświetlać jednocześnie np. mapę i odtwarzacz muzyki. Dzisiaj między tymi ustawieniami trzeba się za każdym razem ręcznie przełączać. Taki podział oferuje np. Apple Car Play z iOS13. Jedną z ważniejszych zmian w Sync 4 ma być bezprzewodowa obsługa zarówno Apple Car Play jak i Android Auto. To spory postęp i duża wygoda względem obecnego rozwiązania, które wymaga podłączenia kabelka do telefonu. Sam system Sync 4 będzie też wyposażony we własną kartę SIM . Ma oferować szereg usług online, np. wyszukiwanie punktów ładowania samochodów elektrycznych czy restauracji, a także zdalną obsługę samochodu przez aplikację mobilną.
W silniku EcoBoost 1.0 l zastosowano turbosprężarkę niskiej bezwładności. Umożliwia szybką reakcję na naciśnięcie pedału gazu nawet przy niskich obrotach silnika. Dzięki temu może dodawać silnikowi mocy w całym zakresie jego prędkości obrotowych. Dzięki połączeniu pracy turbosprężarki z precyzyjnym, bezpośrednim wtryskiem paliwa i układem zmiennych faz rozrządu, silnik 1.0 l EcoBoost zapewnia niskie zużycie paliwa bez negatywnego wpływu na osiągi.
Całkowicie nowe, 2-litrowe silniki TDCi Ford EcoBlue zaprojektowano z uwzględnieniem surowych standardów Euro 6. Stanowią one znakomite połączenie doskonałych osiągów i mocy z niskim poziomem spalania i emisji CO2. Dodatkowo zostały wyposażone w szereg inteligentnych, oszczędzających paliwo technologii.
Jest to technologia, która automatycznie wyłącza silnik podczas jazdy np. w korkach. Energia elektryczna dostarczana jest do wszystkich elementów wyposażeniu bez zużycia ani jednej kropli paliwa. Aby uruchomić ponownie silnik wystarczy nacisnąć pedał sprzęgła (skrzynia manualna) lub pedał gazu (skrzynia automatyczna) – oszczędność paliwa oraz zmniejszenie emisji CO2 najlepiej można zauważyć podczas jazdy miejskiej.
Auto High Beam jest inteligentny system oświetlania drogi po wykryciu nadjeżdżających z naprzeciwka samochodów automatycznie zmieni światła z drogowych na mijania. W momencie, kiedy droga znów jest pusta światła zmienią się na długie, aby zmaksymalizować widoczność na drodze.
Adaptacyjny tempomat w sytuacji, kiedy zarejestruje samochód z przodu, który jedzie z niższa prędkością sam dostosuje do niego prędkość. Gdy droga znów jest pusta samochód wróci do zapisanej prędkości.
Funkcja Stop & Go umożliwia stosowanie tempomatu adaptacyjnego również w korku lub niepłynnym ruchu. Kiedy ruch na drodze zatrzymuje się, samochód hamuje aż do całkowitego zatrzymania, a po krótkim zatrzymaniu poniżej dwóch sekund wprawia go ponownie w ruch. Gdy postój trwa dłużej niż dwie sekundy, hamulec eksploatacyjny jest automatycznie zaciągany. Ruszanie następuje w takiej sytuacji poprzez naciśnięcie pedału gazu albo przycisku na kierownicy wielofunkcyjnej.
Zastosowana technologia powoduje zminimalizowanie siły uderzenia lub całkowite uniknięcie kolizji podczas jazdy w mieście z prędkością 50 km/h. Jeśli samochód jadący z przodu zacznie hamować, system rozpocznie hamowanie zanim kierowca zdąży w ogóle zareagować.
System rozpoznawania znaków drogowych odczytuje stałe i tymczasowe znaki z ograniczeniem prędkości – symbol znaku wyświetlany jest na desce rozdzielczej i zmieniany za każdym nowym ograniczeniem.
Przydaje się w najbardziej niebezpiecznych sytuacjach. Wytrzymała konstrukcja nadwozia i ultra sztywna klatka przedziału pasażerskiego i strefami kontrolowanego zgniotu oraz zaawansowane technologie foteli i pasów bezpieczeństwa zmniejszają ryzyko obrażeń w razie wypadku.
ESC nieustannie monitoruje ruch pojazdu i natychmiastowo wykrywa niezaplanowaną zmianę toru jazdy. Dokonuje korekty pozycji samochodu na drodze poprzez kontrolę prędkości każdego koła. Wspólnie z systemem ABS pomaga on kierowcy w odzyskaniu panowania nad samochodem oraz skróceniu drogi hamowania w sytuacjach awaryjnych.
Nowatorski system zapobiegający kolizjom pozwala na zredukowanie siły zderzenia lub całkowite uniknięcie kolizji podczas jazdy w korkach ulicznych i z niską prędkością. Jeśli system wykryje, że samochód z przodu nagle się zatrzymał, automatycznie włącza hamulce.
Dodatkowe wsparcie podczas hamowania awaryjnego. System kontroluje siłę nacisku na pedał hamulca i zwiększa ja w razie potrzeby.
Samochód poprzez monitorowanie stylu jazdy wykrywa spadek koncentracji i wyświetla informację, aby zrobić przerwę na odpoczynek.
System ostrzegania kierowcy przed nadmiernym zbliżeniem się do pojazdu jadącego z przodu.
Zaawansowany system pomagający utrzymać pojazd na pasie ruchu. Korzystając z umieszczonej z przodu pojazdu kamery, system monitoruje drogę przed autem i rozpoznaje, że pojazd zbliża się do oznaczeń pasa przy wyłączonym kierunkowskazie. W przypadku wykrycia niezamierzonego zjechania z pasa ruchu system powoduje drgania kierownicy. W przypadku braku reakcji układ wspomagania nakieruje pojazd na właściwy tor. Działanie systemu można pominąć, kontynuując manewr w zaplanowany sposób. Technologia Lane Keeping Aid przechodzi automatycznie w stan uśpienia, gdy prędkość spada poniżej 65 km/h. Można ją również wyłączyć ręcznie.
System utrzymania pasu ruchu działa dzięki kamerze skanującej oznaczenia pasów ruchu po obu stronach pojazdu. System ma trzy tryby:
Funkcja Cross Traffic Alert ostrzega o pojazdach nadjeżdżających z prawej lub lewej strony podczas manewru wyjazdu tyłem z miejsca parkingowego. Wykorzystuje do tego dyskretne diody umieszczone w lusterkach bocznych. Technologia ta wchodzi w skład systemu monitorowania martwego pola widzenia w lusterkach.
Ta funkcja może uratować życie. Stworzona, aby skrócić czas oczekiwania na pomoc służb ratowniczych w razie poważnego wypadku. Gdy dojdzie do wypadku, FordPass Connect automatycznie wykona połączenie eCall do służb ratowniczych i przekaże lokalizację. Możnatakże wcisnąć przycisk SOS w pojeździe, aby bezpośrednio skontaktować się ze służbami ratowniczymi, jeśli kierowca był świadkiem wypadku lub potrzebuje natychmiastowej pomocy.
W skład tej technologii wchodzi 12 funkcji, które sprawiają, że jazda w mieście przestaje być stresująca i nieprzewidywalna:
Dzięki Ford KeyFree samochód można otworzyć i zamknąć bez wyciągania kluczyków z kieszeni lub torebki. Po zajęciu miejsca za kierownicą wystarczy nacisnąć sprzęgło i nacisnąć przycisk rozrusznika.
Aby otworzyć klapę bagażnika wystarczy przesunąć nogą pod tylnym zderzakiem.
Innowacyjny system EasyFold pozwala aranżować wnętrze w zależności od potrzeb. W tylnej części bagażnika umieszczono panel sterowania, który za pomocą jednego przycisku umożliwia składanie wszystkich foteli drugiego rzędu. Nowością w segmencie jest funkcja automatycznego składania i rozkładania foteli trzeciego rzędu (Easy Power Fold), za co również odpowiada ten sam panel sterowania.
Podgrzewana szyba przednia. System stworzono, żeby ułatwić kierowcom poranną walkę z oszronioną szybą. Po uruchomieniu w przeciągu kilku sekund lód całkowicie znika.
Ta technologia umożliwia kierowcy zaprogramowanie i przypisanie do kluczyka stałych parametrów i ograniczeń takich jak: prędkość maksymalna, głośność systemu audio, przypominanie o zapięciu pasów, zablokowanie dezaktywacji systemów wspomagających bezpieczeństwo.
Zatankowanie niewłaściwego paliwa do samochodu, dzieki ten funkcji jest praktycznie niemożliwe, gdyż inna końcówka pistoletu dystrybutora nie będzie pasowała do wlewu paliwa jeśli chciałbyś przez nieuwagę zatankować nieodpowiednie paliwo. Dodatkowo ford Easy-Fuel jest systemem bezkorkowym, dlatego nie trzeba brudzić sobie rąk podczas okręcania korka.
To tak naprawdę kawałek gumy, który umieszczony jest z boku drzwi, tuż przy krawędzi. Po tym jak drzwi zostaną otwarte, wysuwa się on nachodząc lekko na krawędź, przez co nawet jeśli dojdzie do uderzenia o bok innego pojazdu, nikt na tym nie ucierpi.
Wyświetlacz head-up display to rozwiązanie mające na celu poprawić bezpieczeństwo poprzez wyświetlanie na linii wzroku kierowcy najważniejszych informacji dotyczących samej jazdy.
Na dodatkowym ekranie wyświetlane są takie informacje jak:
W samochodach Ford z rynku europejskiego czujniki ciśnienia zostały zastosowane już w roku 2006 w autach typu van (modele S-Max i Galaxy). Od stycznia 2014 roku w czujniki wyposażone były już prawie wszystkie wypuszczane na rynek modele. W większości modeli dominuje automatyczny tryb przyuczenia do nowych czujników, czyli samochód adaptuje nowe czujniki poprzez odbycie jazdy z prędkością powyżej 30 km/h. W pozostałych przypadkach stosuje się procedury stacjonarne, w których aby zaadaptować czujniki, musimy wykonać dodatkowe czynności. Najbardziej popularną, a zarazem dość skomplikowaną procedurą jest procedura FO-2, w której musimy wykorzystać urządzenie aktywujące (np. programator Sensor Aid marki CUB), by uaktywnić czujniki.
Nazwa systemu ISOFIX to skrót od International Organisation for Standardisation Fixture. Rozumiane jako ustandaryzowane mocowanie fotelika. Oznacza to, że system ISOFIX jest dokładnie taki sam w każdym aucie, które zgodne jest ze standardem ISO.
Tuner DAB+ to moduł pozwalający na odbiór sygnału w najwyższej jakości dźwięku. Przede wszystkim tuner radia cyfrowego DAB+ gwarantuje doskonałe wrażenia słuchowe, ponieważ, w przeciwieństwie do klasycznego sprzętu, nie emituje szumów. DAB+ oznacza także inne nowoczesne rozwiązania, których w zwykłym radiu próżno szukać. Użytkownik może wyszukiwać programy w łatwy sposób – po nazwach stacji, dzięki czemu znika czasochłonne ustawianie częstotliwości. Oprócz tego na małym ekranie wyświetlają się nazwy utworów oraz ich wykonawcy. Może to być świetnym udogodnieniem dla osób, którym spodoba się jakiś utwór – od razu bowiem dostają informację, jaki ma on tytuł i kto go wykonuje.