Zaprezentowano Forda Evos na targach motoryzacyjnych w Szanghaju.  Bryła auta całkowicie pokrywa się ze zdjęciami szpiegowskimi, które w ostatnim czasie pojawiały się w intrenecie. Jest to pierwszy produkt Blue Oval, który w dużej mierze został zaprojektowany przez zespół w Chinach.

Front samochodu wyróżnia masywny grill, który łączy się z wąskimi lampami. Typowe dla crossoverów podwyższone zawieszenie świetnie współgra z linią kombi i opadająca tylną szybą. Te połączenie powoduje, że samochód mocno wyróżnia się spośród dostępnych w tej chwili modeli. Linia boczna delikatnie nawiązuje do nowego Forda Mustang Mach-E. W celu uzyskania lepszej aerodynamiki, klamki w tym modelu są wysuwane.

Ford Evos 2020


Tył mimo iż dość prosty, mocno przykuwa uwagę. LEDowy pas tworzy „bumerang” poprowadzony po krawędzi klapy i zawijający się w lampy po lewej i prawej stronie samochodu. Prezentowany model stanął na 19-calowych kołach. Specyfikacje techniczne pozostają owiane tajemnicą, ale bardzo prawdopodobne, że pojazd będzie sprzedawany z hybrydowym układem napędowym. 

Ford Evos

Ford Evos posiada dość prostą deskę rozdzielczą.  Składa się ona z dwóch ekranów umieszczonych pod jedną szybą. Pierwszy, mniejszy o przekątnej 12,3” oaz drugi o szerokości 1,1 metra i przekątnej 39,3”. Można tutaj dopatrzeć się podobieństwa do niedawno prezentowanego modelu Ford Equator. Większy ekran umożliwia wyświetlanie informacji w zależności, czy korzysta z nich kierowca czy pasażer. Dla przykładu, kierowca będzie miał wyświetlane wskazówki dojazdu, a w tym czasie pasażer może sobie oglądać film na YouTube w jakości 4K. Oprogramowanie informacyjno-rozrywkowe działa na zlokalizowanym systemie SYNC + 2.0 firmy Ford z technologią AI firmy Baidu. Podobnie jak Mach-E, Evos również ma być wirtualnym asystentem i uczyć się nawyków kierowcy. Aktualizacje będą pobierane automatycznie, dzięki ciągłemu podłączeniu do Internetu. Komputerowy asystent również automatycznie będzie pobierał dane o ruchu i bieżącej sytuacji na drodze.

Ford Evos kokpit