Historia miejskiego modelu naszej marki sięga roku 1976. Fiesta od zawsze rozkochiwała wyjątkowym prowadzeniem. Był to samochód, który zapewniał po prostu wielką przyjemność z jazdy przy codziennej praktyczności. Kwintesencją sportowej jazdy i prawdziwymi “uzależniaczami” były topowe wersje, które dawniej nazywały się XR2, a obecnie ST. Prawdziwą wisienką na torcie w historii jest właśnie ta wersja, Ford Fiesta ST Edition.

Wyjątkowa w każdym calu

Wygląd

Dla wielu Klientów wyróżniający kolor na wyjątkowym samochodzie to podstawa. Nie sposób inaczej określić dostępność tylko i wyłącznie „smerfowego” lakieru Azure Blue. Po pierwsze. Wygląda obłędnie. Po drugie. Zwraca uwagę wszystkich. 

Ford Fiesta ST Edition przód Azure Blue

Dorzućmy do tego dodatki w czarnym lakierze i mamy samochód, którym nie sposób ukryć się w tłumie. Nowe, lżejsze (-2 kg) felgi w czarnym kolorze idealnie dopełniają obraz auta, którym z salonu można wyjechać wprost na tor wyścigowy. 

Tył Ford Fiesta ST Edition Azure Blue

We wnętrzu tych zmian jest mniej. Najbardziej rzucają się niebieskie aplikacje na fotelach. Na kierownicy został dodany przycisk “S”, który umożliwia szybką zmianę trybu na sportowy. Detal, ale jaki potrzebny!

Wnętrze Ford Fiesta ST Edition Azure Blue

Podobnie jak w “klasycznej” wersji, lewarek skrzyni biegów jest nieco krótszy niż w zwykłych Fordach Fiesta. Dodajmy do tego perfekcyjną pozycję za kierownicą. Wszystko składa się w idealną całość. 

Kierownica Ford Fiesta ST Azure Blue

Co zmieniło się od strony mechanicznej? 

Silnik? Ten sam. Moc? Bez zmian. 

Inżynierowie z Ford Performance doszli do wniosku, że nie potrzebujemy więcej mocy, tylko jeszcze lepsze prowadzenie. Dlatego w nadkolach znajduje się kompletnie nowe gwintowane zawieszenie z możliwością regulacji. Sprężyny zostały dodatkowo polakierowane w lakierze Ford Performance. W rezultacie Fiesta ST Edition jest niższa o 15 mm z przodu i 10 mm z tyłu. Połączmy ten zestaw z mechaniczną szperą i mamy idealny zestaw do zabaw na torze. mLSD jest dostępna w pakiecie Performance. Zawiera on jeszcze: Launch Control i wskaźnik zmiany biegu na wyższy. Został on wyceniony na 4 100 PLN, sami przyznacie, że to pozycja obowiązkowa w takim samochodzie.

Samochód po zmianach został wyceniony za 127 150 PLN. Czy znajdziemy samochód, który w tym budżecie da więcej frajdy z jazdy? Nie sądzę…

Ten egzemplarz Forda Fiesta ST Edition jest dostępny od ręki ZOBACZ TUTAJ

Samochody wychodzące spod ręki inżynierów Ford Performance. Zapraszamy do testu Forda Focus ST z silnikiem 2.3 Ecoboost – TEST