Ford zaprezentował nową wersję pięciodrzwiowego hot-hatch’a Focus ST Edition. Regulowane zawieszenie oraz lekkie felgi zapewniają większą dynamikę prowadzenia, a także wyjątkowe wrażenia z jazdy nie tylko na drogach publicznych.

Ford Focus ST Edition to najbardziej dynamiczna wersja modelu Focus czwartej generacji. Samochód oferuje możliwość dostosowania zawieszenia typu coilover do własnych preferencji. Za konstrukcję odpowiada oddział Ford Performance. Wszystko po to, aby pokonywanie zakrętów sprawiało jeszcze więcej przyjemności.

Modyfikacje w Focus ST Edition

Zwinność samochodu wzmocniono dodatkowo przez zastosowanie felg aluminiowych formowanych ciśnieniowo (tzw. Flow Forming). Dzięki temu zmniejszono masę nieresorowaną, przyczyniając się do bardziej satysfakcjonującej i pewnej jazdy. Chcąc poprawić osiągi i przyczepność na suchej nawierzchni, do dyspozycji są opcjonalne opony wyczynowe. Współpracują one z zaawansowanymi sportowymi układami, takimi jak hydraulicznie aktywowany mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu (eLSD). Pośród wyboru trybu jazdy mamy do dyspozycji tryb torowy.

Focus ST Edition jest dostępny wyłącznie w nadwoziu pięciodrzwiowy hatchback. W połączeniu z silnikiem 2.3 EcoBoost i sześciobiegową manualną skrzynią biegów gwarantuje maksymalną satysfakcję z jazdy. Nadwozie wyróżnia się niedostępnym w innych modelach lakierem Azura Blue, efektownymi czarnymi detalami z wysokim połyskiem oraz charakterystycznym czarnym dachem. We wnętrzu rzucają się w oczy m.in. częściowo pokryte skórą sportowe fotele Recaro, niebieskie przeszycia i podkreślony czerwonym kolorem przycisk rozrusznika Ford Power.

Regulowane zawieszenie

Klienci otrzymają Focusa ST Edition z fabrycznymi nastawami zawieszenia, opracowanymi przez Ford Performance. Zawieszenie, precyzyjnie dostrojone pod kątem podniesienia stabilności i kontroli na zakrętach, oraz współdziałania z mocnym układem napędowym, oferuje kierowcom elastyczność w zakresie dalszego dostrojenia do specyficznego środowiska i stylu jazdy.

12 ustawień tłumienia dobicia – oporu ruchu amortyzatora w górę, gdy koło styka się z wybojem na drodze, oraz 16 ustawień odbicia – prędkość, z jaką amortyzator powraca do neutralnego położenia po ruchu w górę, dają kierowcy Focusa ST większą kontrolę nad reakcjami samochodu na zakrętach.

Dwudrożnie regulowany system gwintowanego zawieszenia, wyprodukowany przez ekspertów sportów motorowych, firmę KW Automotive, wykorzystuje dwururowe amortyzatory ze stali nierdzewnej oraz malowane proszkowo sprężyny, wykończone w niebieskim kolorze Ford Performance Blue. Prześwit Focusa ST Edition został obniżony o 10 mm z przodu i z tyłu w porównaniu ze standardowym Focusem ST.

Zaawansowane rozwiązania sportowe

Ford Focus ST Edition jest standardowo wyposażony w opony Michelin Pilot Sport 4S. Można skorzystać z opcjonalnych opon z wysokim współczynnikiem prędkości, gwarantujących wyższą przyczepność – Pirelli P Zero Corsa. Opony te sprawdzają się doskonale do wyczynowych prób na suchej nawierzchni i na torze.

Focus ST Edition korzysta z zaawansowanych rozwiązań sportowych, podnoszących osiągi. Jednym z nich jest innowacyjny system eLSD. Wykorzystuje on hydraulicznie uruchamiane sprzęgła do przekazywania nawet 100 procent dostępnego momentu obrotowego na koło mające lepszą przyczepność.

Całkowicie aluminiowy silnik EcoBoost o pojemności 2.3-litra wykorzystuje turbosprężarkę twin-scroll o niskiej bezwładności oraz zmodyfikowane układy dolotowy i wydechowy. Dzięki temu osiąga moc 280 KM przy 5 500 obr/min i moment obrotowy 420 Nm w zakresie 3 000‑4 000 obr/min. Zastosowano również rozwiązanie, pozwalające zmniejszać zwłokę charakterystyczną dla pracy turbosprężarki.

Start od 0 do 100 km/h zajmuje 5,7 sekundy. Wysokie przyspieszanie ze startu zatrzymanego jest osiągane dzięki funkcji płaskiej zmiany biegów. Przepustnica jest otwarta w momencie, gdy kierowca rozłącza sprzęgło w celu zmiany przełożenia sześciostopniowej, manualnej skrzyni biegów. Focus ST Edition może rozwinąć prędkość maksymalną 249 km/h.

Zmiany są bardzo podobne jak w przypadku Forda Fiesta w wersji ST Edition o którym możecie przeczytać TUTAJ.

Sprawdź ofertę na ten model TUTAJ.

Aktualizacja 26-11-2021

Do parku samochodów demonstracyjnych dołączył Ford Focus ST z silnikiem benzynowym 2.3 EcoBoost z automatyczną skrzynią biegów. Wygląda olśniewająco.