Jubileuszowa edycja najnowszego modelu Jeep pojawiła się w naszym salonie. Samochód pod każdym kątem pokazuje, że jest nowoczesny i inteligentny. Jaki jest nowy Jeep Compass?

Z zewnątrz

Tutaj zmian jest stosunkowo niewiele. Chodzi o ewolucję, a nie rewolucję.. Przynajmniej na zewnątrz. Wszystkie linie zderzaka zmieniono, tak aby były smuklejsze i delikatniejsze. Dzięki temu Nowy Compass nie zmienia swojego wizerunku, ale każdy odczuje powiew świeżości w jego wyglądzie.

Przód Nowy Jeep Compass
Przód Nowy Jeep Compass

W środku

Otwieramy drzwi… Widzimy i czujemy rewolucję. Tak na prawdę ciężko znaleźć wspólny element z dotychczasowym modelem. Zupełnie nowa kierownica z nowymi przyciskami i zmienionym logotypem na poduszce to elementy, które pierwsze rzucają się w oczy. Siadając w fotelach, oczywiście z logotypem Jeep, rozglądamy się po wnętrzu otoczeni przez duże, wysokiej rozdzielczości ekrany. Pierwszy znajdziemy bezpośrednio przed kierowcą, zamiast klasycznych analogowych wskazówek.

Wnętrze Nowy Jeep Compass
Wnętrze Nowy Jeep Compass

Technologia nowego Jeepa Compass

Możliwość konfiguracji tego ekranu jest niepowtarzalna. Owszem możemy mieć obraz nawiązujący do klasycznych zegarów, ale jest też drugi ekran, w którym prędkościomierz i obrotomierz są na pierwszy rzut na drugim planie. Główne elementy drugiego ekranu to wskaźniki dot. temperatury płynów, właściwości terenowych, mediów i dane o spalaniu. Obrotomierz znajduje się wtedy na dole ekranu, a prędkościomierz na górze. Bardzo mocno ciekaw jestem jak sprawdzi się to w trakcie jazdy. Pamiętajmy, że Jeep Compass to nie jest typowy przedstawiciel SUV segmentu C.

Wyświetlacz kierowcy
Wyświetlacz kierowcy

Przejdźmy dalej.

Na szybko spojrzymy na panel klimatyzacji, który całe szczęście nie został „zelektryfikowany”. W dalszym ciągu mamy do dyspozycji przyciski i pokrętła.

Wielkie ukłony należą się inżynierom za zaprojektowanie całego systemu multimedialnego, który jest PERFEKCYJNY! Jakość zarówno wyświetlacza jak i samego systemu stawia go w czołówce światowej, jeżeli chodzi o obsługę. Całość działa jak w smartphone’ach klasy Premium. Pomimo ogromnych możliwości system UConnect 5 jest niezwykle intuicyjny. Na dobrą sprawę wcale nie musimy go obsługiwać dotykowo…

UConnect 5

Wyświetlaj wskazówki dotyczące trasy, nawiązuj połączenia, otrzymuj wiadomości, odtwarzaj ulubioną
muzykę, audiobooki czy podcasty, nie odwracając uwagi od drogi. Najnowsza usługa konfiguracji hotspota 4G Wi-Fi pozwala indywidualnie dopasować interfejs i gwarantuje stały dostęp do sieci. Wystarczy przesunąć palcem, aby wybrać odpowiednią aplikację lub pozycję z menu albo skorzystać z funkcji Przesuń i upuść, by przejść bezpośrednio do wybranej sekcji.

„Hey Jeep! Zimno mi!” … „Zwiększam temperaturę”

Tak, w nowym Jeep Compass jest możliwość obsługi głosowej. Dzięki funkcjonalności Hey Jeep możesz sterować takimi funkcjami jak klimatyzacja, radio/media, nawigacja bez odrywania rąk od kierownicy, inteligentne, prawda? Bezprzewodowo naładujesz swojego smartphone’a i będziesz korzystać z CarPlay, czy Android Auto.

Rewolucyjne wnętrze to także zupełnie inaczej zaprojektowana przestrzeń. Wszystkie elementy pasa środkowego i konsoli zostały podniesione do góry. Dzięki temu, wszystkie najbardziej potrzebne narzędzia kierowcy są dostępne pod ręką.

Inny niż wszystkie

Dlaczego Jeep Compass jest wyjątkowym SUV’em? Wyróżnia go geneza marki. To nie jest samochód stworzony tylko i wyłącznie na ulicę. Owszem, obecna generacja będzie radzić sobie świetnie jak nigdy wcześniej. Najprościej mówiąc, Compass lubi się pobrudzić. Żaden teren, żadna droga nie jest mu straszna. Szczególnie jeżeli patrzymy na bezkompromisową wersję Trailhawk.

W czym możemy wybierać?

Bazowa wersja Sport jest dostępna tylko i wyłącznie z silnikiem 1.3 Turbo w połączeniu z manualną skrzynią biegów i napędem na przednie koła. Moc w tym przypadku wynosi 130 KM. Najważniejsze elementy wyposażenia standardowego to: system multimedialny o przekątnej 8,4” z bezprzewodowym CarPlay i Android Auto, 16-calowe aluminiowe felgi, czujnik deszczu, tempomat oraz światła LED wraz z czujnikiem zmierzchu. Cena tej wersji zaczyna 99 900 PLN.

Wersja Longitude pozwala na wybór kolejnych wersji silnikowym. Tą samą jednostkę możemy połączyć z dwusprzęgłową automatyczną skrzynią biegów. Takie połączenie zapewnia moc na poziomie 150 KM. Osoby poszukujące możliwości jazdy na dłuższych dystansach mogę wybrać silnik wysokoprężny 1.6, który teraz generuje 130 KM. Ceny Longitude zaczynają się od 112 800 PLN w wersji manualnej, 121 800 PLN z automatem oraz 119 600 PLN za diesla. W cenie 185 700 PLN można wybrać zelektryfikowaną wersję 4xe o mocy łącznej 190 KM.

Oczywiście do wyboru jest także najpopularniejsza wersja Limited oraz luksusowa S.

Niezmiennie, w Nowym Compass na szczycie konfiguracji jest nieustraszona wersja Trailhawk. Z racji, iż napęd na 4 koła występuje tylko i wyłącznie w postaci hybrydy PHEV, jest on dostępny w 4xe 240 KM w cenie 209 500 PLN.

CHCESZ POZNAĆ COMPASS BLIŻEJ? ZAPISZ SIĘ NA JAZDĘ PRÓBNĄ!


    Wersja jubileuszowa Nowego Compassa

    Rok 2021 to wyjątkowy rok dla marki Jeep. Z tego właśnie powodu pojawiły się specjalne wersje wyposażenia „80th Anniversary”.

    Czym się wyróżniają?

    Przede wszystkim w oczy rzuca się oko wyjątkowy kolor nadwozia: Urban Green lub Mimetic Green.

    DEDYKOWANE ELEMENTY NADWOZIA

    • Nowe wyjątkowe kolory nadwozia: Urban Green (widoczny na zdjęciu) i Mimetic Green
    • Elementy wykończenia i lusterka boczne w kolorze Neutral Grey
    • 18” aluminiowe obręcze kół w kolorze Neutral Grey
    • Emblemat «80TH» w kolorze Neutral Grey
    • Lakierowane w kolorze Gloss Black dolne listwy zderzaka i progi

    DEDYKOWANE ELEMENTY WNĘTRZA

    • Emblemat «80TH» w kolorze Neutral Grey na desce rozdzielczej
    • Elementy wnętrza lakierowane w kolorze Gloss Black
    • Siedzenia z czarnej tkaniny/skóry syntetycznej Techno z wzorem rombów, wolframowymi szwami i metką z logo (dostępna opcjonalnie skóra naturalna)
    • Ekran powitalny systemu multimedialnego „since 1941”

    Zobacz prezentację :