Jeep nieustannie zaskakuje. Co tym razem czeka wielbicieli terenowego szaleństwa? Producent postanowił wzbogacić swoją ofertę o samochody Jeep e-Hybrid. Mowa tutaj o modelach Compass i Renegade, które niebawem zobaczymy w naszym salonie.

Zajrzyjmy im pod maskę…

Oba samochody producent zamierza wyposażyć w ten sam zespół napędowy, z silnikiem benzynowym o pojemności 1.5 i mocy 130 KM, który w połączeniu z 7-biegową skrzynią stanowi zgrany duet. Zespół napędowy współgra z silnikiem elektrycznym, o mocy 15 kW. Takie połączenie pozwala na wykorzystanie energii elektrycznej podczas ruszania, wykonywania manewru parkowania, a także jazdy przy niskich prędkościach. Jest to o tyle ciekawe, że we wszystkich dobrze znanych hybrydach mHEV silnik elektryczny, nie jest w stanie samodzielnie poruszać pojazdu.

Warto wspomnieć o dość istotnej kwestii jaką jest ekonomia. I teraz uwaga… Nowe Jeepy e-Hybrid mają mieć znacznie niższe zużycie paliwa i emisję CO2. Mowa tutaj o zmianie wynoszącej aż 15% w porównaniu do znanych nam wersji.

Najbardziej zaawansowana technologia mHEV

Gdy spojrzymy na zasadę działania zespołu napędowego miękkiej hybrydy (mHEV) to zwrócimy uwagę, iż jazda tylko i wyłącznie na silniku elektrycznym nie jest możliwa. Głównym zadaniem tej jednostki jest odciążenie napędu spalinowego od zasilenia takich systemów jak klimatyzacja, system multimedialny i innych osprzętów pokładowych. Owszem, patrząc dokładnie, delikatnie wspiera jazdę przy niskich prędkościach.

Można napisać rewolucyjna technologia w Jeep pozwala przejechać nawet prawie 3 kilometry na silniku elektrycznym przy prędkości 50 km/h. Dotychczas takie zdolności miały tylko hybrydy z większymi bateriami.

Wszystkie parkingowe manewry do prędkości 10 km/h możemy wykonywać poruszając w się trybie elektrycznym. Czekamy, żeby sprawdzić to w praktyce!

Jeep e-Hybrid wizualnie

Przejdźmy zatem do wizualnych aspektów. I tutaj kolejna nowość. Dostępna będzie edycja premierowa Upland. Charakteryzuje się ona doborem materiałów ze specjalną troską o środowisko naturalne. Dotyczy to zarówno nieinwazyjnych lakierów, oraz elementów wyposażenia. Nowa edycja z pewnością zyska rozgłos dzięki zastosowaniu odcienia ,,Matter Azur”. Dodatkowo wyróżnić się będzie na drogach charakterystycznym czarnym dachem.

Technologia i bezpieczeństwo w Jeepie Renegade i Compass

Zacznijmy od tego, że oba Jeepy mają posiadać napęd na przednie koła.

Technologia zastosowana w ,,nowych” Jeepach daje użytkownikom możliwość wyboru trybu jazdy. Dodatkowo pomocny jest również system Hybrid Pages, który monitoruje proces przełączania się pomiędzy napędami. Pozwala kontrolować charakterystykę pracy zespołu napędowego.

Jeśli chodzi o multimedia zastosowano niezastąpiony system Uconnect. Ekran dotykowy w rozmiarze 8,4 cala do aż 10,1 (dla modelu Compass).

Bezpieczeństwo to podstawa i Jeep wie o tym doskonale. W celu zapewniania jak największego komfortu kierowcy i pasażerów samochody wyposażone mają być w system rozpoznawania znaków drogowych, asystenta kierowcy. Pomocny z pewnością będzie również system ochrony zmęczenia. Wszelkie systemy awaryjnego hamowania dają kierowcy poczucie, że na tym samochodzie można polegać. W Jeepie Compassie zdecydowano się również zastosować nowość- asystenta autostradowego.

POPROŚ O OFERTĘ NA NOWEGO JEEPA COMPASS i RENEGADE


    Wyposażenie Jeep Compass i Renegade

    Producent do zaoferowania ma aż cztery poziomy wyposażenia: Longitude, Night Eagle, Limited i S. No i oczywiście wspomniana wcześniej premierowa edycja specjalna Upland. Nie zapominajmy o niej, ponieważ jest to naprawdę intersujący wybór.

    Cena Jeep z napędem e-Hybrid

    Ceny nowych e-hybrydowych modeli Renegade mają zaczynać się od kwoty:

    • 118 200 PLN za wersję Longitude
    • 124 750 PLN za wersję Night Eagle
    • 129 250 PLN za wersję Limited
    • 139 800 PLN za premierową wersję Upland
    • 146 500 PLN topowa wersja S

    Za Jeepa Compass zapłacimy natomiast:

    • 140 000 PLN za wersję podstawową Longitude
    • 149 500 PLN za wersję z czarnymi akcentami Night Eagle
    • 154 900 PLN za wyjątkową wersję Limited
    • 167 700 PLN za wersje wykonaną z ekologicznych materiałów Upland
    • 176 200 PLN za najdroższą z wersji S

    Słowem podsumowania

    Jeep konsekwentnie realizuje swoją wizję: Wolność Bez Emisji. Nowe modele e-Hybrid zasilające gamę pojazdów Jeepa dołączają do odnoszących sukcesy wersji Jeep 4xe z napędem Plug-in Hybrid. Nowe silniki to ewolucja w oferowanej palecie jednostek. Pomimo mniejszej mocy względem jednostek z poprzednich lat, zachowuje niemal takie same osiągi przy niższym spalaniu i emisji CO2.

    Zapraszamy do zapoznania się z naszą ofertą samochodów dostępnych od ręki. – TUTAJ

    Sprawdź test Jeep Renegade z napędem 4xe