Jeep nieustannie zaskakuje. Co tym razem czeka wielbicieli terenowego szaleństwa? Producent postanowił wzbogacić swoją ofertę o samochody Jeep e-Hybrid. Mowa tutaj o modelach Compass i Renegade, które niebawem zobaczymy w naszym salonie.
Oba samochody producent zamierza wyposażyć w ten sam zespół napędowy, z silnikiem benzynowym o pojemności 1.5 i mocy 130 KM, który w połączeniu z 7-biegową skrzynią stanowi zgrany duet. Zespół napędowy współgra z silnikiem elektrycznym, o mocy 15 kW. Takie połączenie pozwala na wykorzystanie energii elektrycznej podczas ruszania, wykonywania manewru parkowania, a także jazdy przy niskich prędkościach. Jest to o tyle ciekawe, że we wszystkich dobrze znanych hybrydach mHEV silnik elektryczny, nie jest w stanie samodzielnie poruszać pojazdu.
Warto wspomnieć o dość istotnej kwestii jaką jest ekonomia. I teraz uwaga… Nowe Jeepy e-Hybrid mają mieć znacznie niższe zużycie paliwa i emisję CO2. Mowa tutaj o zmianie wynoszącej aż 15% w porównaniu do znanych nam wersji.
Gdy spojrzymy na zasadę działania zespołu napędowego miękkiej hybrydy (mHEV) to zwrócimy uwagę, iż jazda tylko i wyłącznie na silniku elektrycznym nie jest możliwa. Głównym zadaniem tej jednostki jest odciążenie napędu spalinowego od zasilenia takich systemów jak klimatyzacja, system multimedialny i innych osprzętów pokładowych. Owszem, patrząc dokładnie, delikatnie wspiera jazdę przy niskich prędkościach.
Można napisać rewolucyjna technologia w Jeep pozwala przejechać nawet prawie 3 kilometry na silniku elektrycznym przy prędkości 50 km/h. Dotychczas takie zdolności miały tylko hybrydy z większymi bateriami.
Wszystkie parkingowe manewry do prędkości 10 km/h możemy wykonywać poruszając w się trybie elektrycznym. Czekamy, żeby sprawdzić to w praktyce!
Przejdźmy zatem do wizualnych aspektów. I tutaj kolejna nowość. Dostępna będzie edycja premierowa Upland. Charakteryzuje się ona doborem materiałów ze specjalną troską o środowisko naturalne. Dotyczy to zarówno nieinwazyjnych lakierów, oraz elementów wyposażenia. Nowa edycja z pewnością zyska rozgłos dzięki zastosowaniu odcienia ,,Matter Azur”. Dodatkowo wyróżnić się będzie na drogach charakterystycznym czarnym dachem.
Zacznijmy od tego, że oba Jeepy mają posiadać napęd na przednie koła.
Technologia zastosowana w ,,nowych” Jeepach daje użytkownikom możliwość wyboru trybu jazdy. Dodatkowo pomocny jest również system Hybrid Pages, który monitoruje proces przełączania się pomiędzy napędami. Pozwala kontrolować charakterystykę pracy zespołu napędowego.
Jeśli chodzi o multimedia zastosowano niezastąpiony system Uconnect. Ekran dotykowy w rozmiarze 8,4 cala do aż 10,1 (dla modelu Compass).
Bezpieczeństwo to podstawa i Jeep wie o tym doskonale. W celu zapewniania jak największego komfortu kierowcy i pasażerów samochody wyposażone mają być w system rozpoznawania znaków drogowych, asystenta kierowcy. Pomocny z pewnością będzie również system ochrony zmęczenia. Wszelkie systemy awaryjnego hamowania dają kierowcy poczucie, że na tym samochodzie można polegać. W Jeepie Compassie zdecydowano się również zastosować nowość- asystenta autostradowego.
Ceny nowych e-hybrydowych modeli Renegade mają zaczynać się od kwoty:
Za Jeepa Compass zapłacimy natomiast:
Jeep konsekwentnie realizuje swoją wizję: Wolność Bez Emisji. Nowe modele e-Hybrid zasilające gamę pojazdów Jeepa dołączają do odnoszących sukcesy wersji Jeep 4xe z napędem Plug-in Hybrid. Nowe silniki to ewolucja w oferowanej palecie jednostek. Pomimo mniejszej mocy względem jednostek z poprzednich lat, zachowuje niemal takie same osiągi przy niższym spalaniu i emisji CO2.
Zapraszamy do zapoznania się z naszą ofertą samochodów dostępnych od ręki. – TUTAJ