Ford Fiesta to bezsprzecznie jeden z najważniejszych modeli w całej gamie marki. Aktualna generacja zmienia zasady gry w segmencie małych aut miejskich. Kompaktowy rozmiar. Trzy radary. 12 czujników ultradźwiękowych. W konfiguratorze znajdziemy aż 15 systemów wspomagających jazdę.

Ford Fiesta mHEV
Ford Fiesta ósmej generacji

Zmiany, zmiany, zmiany

Ósma generacja Fiesta uległa znacznej zmianie w porównaniu do poprzednika. Nowy model jest dłuższy o 71 mm (4040 mm), szerszy o 13 mm (1735 mm), rozstaw osi zwiększył się o 4 mm (2493 mm), a waga wzrosła o około 100 kg. Wielkość oraz podwyższenie wagi to także poprawa właściwości jezdnych. Płyta podłogowa Forda Fiesta mk8 wykorzystana została także w późniejszej produkcji Forda EcoSport oraz po lekkich modyfikacjach trafiła do Forda Puma. Warto wspomnieć, że rozmiarem najnowsza generacja Forda Fiesta przypomina mocno Forda Focus mk1.

Tył Forda Fiesta
Spójna bryła Forda Fiesta

We wnętrzu poprawiono jakość wykorzystywanych materiałów, zmianie uległo rozłożenie przełączników, kształt deski został odświeżony. Górna część deski rozdzielczej została obita miękkim tworzywem, kilka elementów polakierowano piano black, a dolna część jak i boczki w drzwiach zostały wykonane z twardego (nie mylić z ordynarnym plastikiem) i trwałego plastiku.

Przed kierowcą zobaczymy nowe koło kierownicy, pokryte grubszą i lepszą jakościową skórą. Zmieniono układ przycisków na kierownicy. Można z niej sterować rozbudowanym komputerem pokładowym, systemem multimedialnym, tempomatem czy fabrycznym ogranicznikiem prędkości. Prędkościomierz i obrotomierz są od siebie odgrodzone. Pomiędzy nimi znajduje się duży rozbudowany komputer pokładowy, a pod nim analogowe wskaźniki ilości paliwa oraz temperatury silnika.

Wnętrze Forda Fiesta Titanium
Wnętrze Forda Fiesta

Jak jeździ?

Zawieszenie daje wiele frajdy z jazdy. Pokonywanie łuków dla tego samochodu to czysta przyjemność. Wysoka kultura pracy jednostki EcoBoost jest dużą zaletą w szczególności podczas jazdy z wysokimi prędkościami np. na trasach szybkiego ruchu oraz autostradach. Testowana wersja Titanium jest osadzona na 16 calowych kołach. Sprawia to uczucie wysokiego komfortu w prowadzeniu jak na tak mały pojazd. Silnik 1.0 EcoBoost o mocy 125 KM został wyposażony w układ „mild hybrid”. Głównym zadaniem silnika elektrycznego jest wspieranie jednostki spalinowej. Zastępuje on alternator oraz rozrusznik, a także służy do zasilenia większości systemów wewnątrz samochodu (klimatyzacja, system multimedialny).

Ford Fiesta Titanium
Sylwetka Forda Fiesta

Ceny Forda Fiesta

Testowany egzemplarz został skonfigurowany według katalogu na kwotę 83 260 PLN. Cennik startuje od kwoty 53 900 PLN. W tej cenie otrzymujemy wersję wyposażenie Connected w połączeniu z silnikiem benzynowym 1.1 75 KM i manualną skrzynią biegów z pięcioma przełożeniami. W gamie jednostek napędowych mamy do czynienia jedynie z silnikami benzynowymi. Najmocniejsza jednostka występująca w Fordzie Fiesta to 1.0 EcoBoost o mocy 155 KM z układem „mild hybrid” z manualną skrzynią biegów. Możemy ją wybrać wyłącznie z wersją wyposażenia ST-Line.

Ford Fiesta Titanium
Ford Fiesta Titanium 1.0 EcoBoost