E-Transit Custom jest pierwszym z czterech całkowicie elektrycznych pojazdów użytkowych, które Ford planuje wprowadzić na rynek do 2024 roku. To następna nowość po bardzo dobrze przyjętym modelu E-Transit, który produkowany jest od pierwszego kwartału bieżącego roku. Dynamiczna ekspansja Forda w sektorze elektromobilności związana jest z wdrażaniem coraz bardziej zaawansowanych rozwiązań, zarówno w zakresie technologii, jak i wsparcia klientów. Na początku maja Ford uruchomił na rynku europejskim Ford Pro. Globalny oddział, którego misją jest wsparcie przedsiębiorców w elektryfikacji flot firmowych.

  • Najlepiej sprzedający się w Europie samochód dostawczy Ford Transit Custom zyska swojego następcę opartego w 100% o napęd elektryczny.
  • Nowy E-Transit Custom będzie w pełni zintegrowany w oprogramowaniem Ford Pro w zakresie rozwiązań dotyczących finansowania, serwisu i obsługi ładowania, co ukierunkowane jest na obniżenie kosztów eksploatacji.
  • Zasięg do 380 km, szybkie ładowanie prądem stałym, holowanie przyczepy typowej dla pojazdów dostawczych, innowacyjna funkcja Pro-Power Onboard – możliwości nowego elektrycznego Transita są naprawdę duże.
  • Rozpoczęcie produkcji planowane jest na 2023 rok. Elektryczne Fordy E-Transit Custom będą produkowane w fabryce Ford Otosan w tureckim Kocaeli, największym fordowskim zakładzie produkcji samochodów użytkowych w Europie.
Ford Pro Wprowadza Forda E-Transit Custom

Nowy E-transit Custom – czego możemy się spodziewać

Więcej szczegółów dotyczących nowego modelu poznamy we wrześniu bieżącego roku. Wtedy podane zostaną parametry dotyczące mocy silnika oraz pojemności baterii. Znamy zasięg, przystosowanie do ciągnięcia przyczep, ładowność (1 tona) oraz możliwość ładowania prądem stałym. Wiadomo również, że auto wyposażone będzie w nowoczesny system Pro-Power Onboard. Pozwala na podzielenie się energią z innymi użytkownikami pojazdów elektrycznych albo hybrydowych. Umożliwia on też wygenerowanie prądu do zasilenia różnego rodzaju urządzeń, narzędzi i oświetlenia.

Pro-Power Onboard
Pro-Power Onboard

Pojazd ma oferować ponadto zaawansowane technologicznie rozwiązania w zakresie łączności, które ułatwiają komunikację i sprawowanie kontroli nad pojazdami w ruchu. Nowy elektryczny Transit utrzymany jest w dynamicznej stylistyce. Wpisują się w nią ultranowoczesne ledowe reflektory, masywny grill i oświetlająca go ozdobna listwa.

Ambitny projekt Forda – dążenie do zeroemisyjności

E-Transit Custom jest częścią dużego złożonego projektu Forda. Jego celem jest osiągnięcie neutralności węglowej oraz zerowej emisji spalin wszystkich modeli na rynku europejskim. Marka chce zrealizować to zadanie do 2035 roku. Założeniem producenta jest, aby samochód wyznaczył nowy jakościowy i koncepcyjny punkt odniesienia w segmencie jednotonowych aut dostawczych w Europie.

Ford E-Transit Custom - Profil
Ford E-Transit Custom – Profil

Do 2024 roku do E-Transita obok E-Transita Custom dołączą elektryczne wersje aut Transit Courier, Tourneo Custom oraz Tourneo Courier.

To przełomowy moment dla operatorów pojazdów użytkowych w Europie i kolejna, niezwykle istotna realizacja naszych ambicji w Ford Pro. Najlepiej sprzedający się samochód dostawczy w Europie właśnie stał się w pełni elektryczny, a przy wsparciu naszego wyjątkowego centrum obsługi Ford Pro, oferującego kompleksowe usługi zwiększające produktywność, nowy E-Transit Custom przyniesie nieocenione korzyści operacyjne firmom w całej Europie.”  – powiedział Hans Schep, dyrektor generalny europejskiego Ford Pro.

Aktualizacja 08-09-2022

Dzisiaj poznaliśmy garść nowych wiadomości o elektrycznym dostawczym modelu.

  1. Bateria będzie miała pojemność 74 kWh netto
  2. E-Transit Custom został po prostu zaprojektowany od nowa. Wszystkie elementy zoptymalizowano pod kątem aerodynamika, co przekłada się na mniejsze zużycie energii, a finalnie pozwoliło uzyskać około 40 km zasięgu!
  3. Do wyboru będą silniki o dwóch mocach – 136 lub 218 koni mechanicznych. W obu przypadkach maksymalny moment obrotowy wynosi 450 Nm.
  4. System Pro-Power Onboard pozwala na zasilenie elektronarzędzi o mocy 2,3 kW