Ford wprowadza technologię hybrydową do segmentu średnich pickupów dzięki swojemu pierwszemu Ranger PHEV (Plug-in Hybrid), który zadebiutuje na rynku w początkach 2025 roku.

Ford Pro postawił kolejny krok w elektryfikacji swojej gamy modelowej prezentując wersję Plug-in Hybrid modelu Ranger. Hybrydowy zespół napędowy łączy zdolność do jazdy w trybie bezemisyjnym z gotowością do przygód oraz niezawodnością gotową do pracy, której klienci oczekują od najlepiej sprzedającego się pickupa w Europie.

Klienci Ranger Plug-in Hybrid skorzystają również z ekosystemu rozwiązań Ford Pro, który ułatwia przejście na pojazdy elektryczne dzięki ofercie ładowania, oprogramowania i usług, które pomagają rozwijać ich działalność.

„Ranger Plug-in Hybrid pomoże klientom śmiało kroczyć w kierunku elektrycznej przyszłości, z większą pewnością siebie i zdolnościami niż kiedykolwiek wcześniej, jednocześnie utrzymując Rangera na czele innowacji i lidera w segmencie średnich pickupów” – powiedział Hans Schep, dyrektor generalny Ford Pro w Europie.

Ranger Plug-in Hybrid dostarczy więcej momentu obrotowego niż jakikolwiek inny Ranger, łącząc 2,3-litrowy silnik benzynowy EcoBoost z silnikiem elektrycznym i systemem akumulatorów, który umożliwia jazdę w trybie wyłącznie elektrycznym na docelową odległość powyżej 45 kilometrów. Ford Ranger PHEV zdecydowanie otwiera nowe możliwości dla właścicieli firm w coraz większej liczbie miast i miejscowości o strefach niskiej emisji.

Maksymalna zdolność holowania z hamulcem Ranger Plug-In Hybrid to docelowe 3500 kg – tyle samo, co reszta gamy Ranger.

Ranger Plug-in Hybrid będzie także oferować Pro Power Onboard, umożliwiając klientom zasilanie swoich narzędzi i urządzeń o dużej mocy na placu budowy lub w odludnym obozowisku, podłączając je do gniazdek zasilających wbudowanych zarówno w ładowni, jak i kabinie. To oznacza, że głośne, nieporęczne i ciężkie generatory można zostawić w domu, pozostawiając więcej miejsca w ładowni na inne wyposażenie.

Oprócz dostępu do energii na żądanie, tryby jazdy elektrycznej Rangera Plug-in Hybrid dadzą klientom większą elastyczność w decydowaniu, kiedy i jak używać zasilania bateryjnego EV.

Ranger Plug-In Hybrid jest również wyposażony w sprawdzone możliwości napędu na wszystkie cztery koła w terenie, 5 trybów jazdy do wyboru oraz zaawansowane funkcje bezpieczeństwa i asystentów kierowcy.

„Nasi klienci chcą pojazdów zelektryfikowanych, które zapewniają wysoką wydajność i przystępne koszty eksploatacji, nie rezygnując z tego, co kochają w swoim pickupie” – powiedział Schep. „Ranger Plug-in Hybrid to rozwiązanie najlepsze z obu światów do pracy, rozrywki i rodziny – oferujące klientom jazdę na czysto elektrycznej energii bez emisji spalin podczas krótkich podróży, lub wydajność hybrydową zapewniającą niesamowite możliwości w terenie, przewożenia ładunków i holowania. A dzięki Pro Power Onboard po raz pierwszy właściciele Ranger mogą łatwo zasilać swoje place budowy i obozowiska.”

Produkcja pierwszego Forda Ranger Plug-in Hybrid rozpocznie się pod koniec 2024 roku, a dostawy do klientów planowane są na początku 2025 roku.

Nie możemy doczekać się, gdy poznamy dokładną specyfikację oraz ceny tej wersji.