Jeep Wrangler Rubicon to bez wątpienia najbardziej charakterystyczny samochód przeznaczony do jazdy w trudnym terenie. Jego niepowtarzalna stylistyka pozwala użyć stwierdzenia, że jest to jeden z ostatnich graczy na rynku “prawdziwych terenówek”.

Ciężko znaleźć na rynku drugi taki samochód, który będzie tak zdecydowany pod kątem swojej charakterystyki jak Jeep Wrangler. Warto podkreślić fakt, że większość dostępnych modeli na rynku jest bardziej cywilizowana i gorzej przystosowana do jazdy w terenie.

Jeep Wrangler Rubicon

Wygląd zewnętrzny

Testowany egzemplarz to wersja Rubicon w wersji tzw. długiej czyli z podwójnymi drzwiami. Dzięki takiemu rozwiązaniu mamy możliwość podróży w pięć osób. Z zewnątrz, Wrangler prezentuje się bardzo dobrze. Stylistyka względem poprzednich generacji nie uległa drastycznym zmianom. I dobrze. Samochód posiada swój niepowtarzalny wygląd, który przyciąga uwagę przechodniów. “Pudełkowaty” kształt nadwozia może nie wpływa korzystnie na współczynnik oporu powietrza na drodze, ale pozwala nam poczuć czym jest marka Jeep oraz co oznacza Wrangler. Elementy klasyczne jak siedmioszczelinowy grill oraz okrągłe lampy pozostały na swoim miejscu. Maska otwierana przez odblokowanie plastikowych zaczepów także tutaj pozostała w niezmienionym kształcie. Dodajmy do tego seryjne opony MT i mamy samochód gotowy na najtrudniejsze trasy.

Jeep Wrangler Rubicon 2.0 272 KM
Jeep Wrangler Rubicon 2.0 272 KM

Jazda w terenie

Mocna budowa Jeep Wrangler Rubicon to zdecydowanie jeden z jego największych atutów. Konstrukcja podwozia oraz osłony pozwalają bezstresowo podróżować po dowolnych drogach szutrowych. Chcemy zjechać do lasu? To też nie problem – sztywne osie zapewniają dobry wykrzyż. Jeśli jednak odrywają się od podłoża, wystarczy użyć przycisku odłączającego przedni stabilizator, dzięki czemu koło ma szansę z powrotem dotknąć nawierzchni. Utknęliśmy w błocie? Rubicon ma w standardzie blokady dyferencjałów przedniego i tylnego, więc z takim orężem można seryjnym samochodem bez większego stresu zjechać w naprawdę trudny teren!

Wyposażenie Jeep Wrangler Rubicon

Wnętrze Wranglera jest nowoczesne. Wszystkie przyciski w kokpicie są umiejscowione tam, gdzie tego się spodziewamy po zajęciu miejsca za kierownicą. Oprócz standardowych funkcji jak klimatyzacja, opuszczanie szyb czy sterowanie radiem, znajdziemy przyciski odpowiadające za blokadę przedniej oraz tylnej osi. Ciekawą funkcją jest możliwość rozłączenia stabilizatora przedniego koła. W tej nowoczesności widać jednak klimat “dżipa”. Możemy to zauważyć dzięki odsłoniętym śrubom mocowania uchwytu na desce rozdzielczej od strony pasażera.

Jeep Wrangler Rubicon
Jeep Wrangler Rubicon

Jazda testowa

Testowany egzemplarz to wersja Rubicon wyposażona w benzynowy silnik 2.0 o mocy 272 KM. Jednostka ta współpracuje z automatyczną skrzynią biegów z ośmioma przełożeniami. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 7,5 sekundy potrafi zdziwić nie jeden samochód przy ruszaniu ze świateł. 32-calowe opony MT radzą sobie nie tylko poza asfaltem. Fakt. Przy prędkościach 90-110 km/h słychać charakterystyczny dźwięk pochodzący od opon. Zdecydowanie bardziej cicha jazda jest możliwa w modelu Gladiator, który otrzymał opony stricte “drogowe”.

Jeep Wrangler
Jeep Wrangler

Cena Jeep Wrangler

Cennik Jeepa Wrangler w wersji Unlimited rozpoczyna kwota 226 800 PLN. W tej cenie otrzymujemy silnik 2.0 272 KM sprzężony z automatyczną skrzynią biegów z ośmioma przełożeniami. W podstawowej wersji Sport występuje napęd 4×4 Command- Trac Full Time z reduktorem 2,72:1. Na szczycie cennika stoi wersja 80th Anniversary. Cena modelu stratuje od 280 000 PLN. Warto dodać że reduktor 4,0:1 występuje tylko w wersji Rubicon. Wersja z podwójnymi drzwiami doczekała się także opcji z napędem Plug-in Hybrid. Występuje on w trzech wersjach: Sahara, 80th Anniversary oraz Rubicon. Tutaj silnik benzynowy 2.0 272 KM jest wspierany przez jednostkę elektryczną P2 o mocy 145 KM. Łączna moc całego zespołu napędowego to 380 KM i 637 Nm momentu obrotowego. Jazda w trybie bezemisyjnym pozwala na przejechanie ok. 50 km.

Samochody dostępne od ręki znajdziesz TUTAJ